ویروس کرونا تا آفریقا رسید

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN ویروس کرونا تا آفریقا رسید
ویروس کرونا تا آفریقا رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت بهداشت مصر از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت مصر عصر روز جمعه (14فبروری) از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. فرد مبتلا به این بیماری ویروسی، شهروندی خارجی است. سخنگوی وزارت بهداشت مصرتصریح کرد، به محض ثبت کرونا در مصر، سازمان بهداشت جهانی را در جریان قرار داده‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت مصر افزود: فرد مبتلا به کرونا 14 روز در قرنطینه خواهد بود و هر هشت ساعت به وی دستورات بهداشتی که باید آن را رعایت کند، داده می‌شود.

جکی چان هنرپیشه سینما   - اسپوتنیک افغانستان
مبارزه عینی جکی چان با ویروس کرونا

مصر نخستین کشور آفریقایی است که از ورود نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونای جدید خبر می‌دهد.

در همین حال امارات متحده عربی از بهبود یافتن دو فرد مبتلا به کرونای جدید خبر داد.

براساس آمارها تاکنون 60 هزار و 107 نفر به کرونا مبتلا شدند که 59 هزار و 539 نفرشان در چین هستند. شمار درگذشتگان این بیماری یک‌هزار و 363 نفر  اعلام شده و 5 هزار و 576 نفر نیز درمان شده‌اند. 

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده و این بازار بسته شده است. ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. 

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала