پنتاگون سلاح های جدید روسیه را تهدید هستوی خود می داند

© AP Photo / RU-RTR Russian Television via APپنتاگون سلاح های جدید روسیه را تهدید هستوی خود می داند
پنتاگون سلاح های جدید روسیه را تهدید هستوی خود می داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام وزارت دفاع امریکا گفته است که امریکا باید توانایی‌های بازدارنده هسته‌ای را حفظ کند.

به گزارش اسپوتنیک، آلان شافیر، معاون تدارکاتی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، می‌گوید که امریکا باید در مقابل جدیدترین سلاح های روسی مانند موشک‌های هایپرسونیک "آوانگارد" پتانسیل بازدارندگی هسته ای را حفظ کرده و سه گانه را ارتقا دهد.
شافیر، گفت:"این موشک‌های هایپرسونیک "آوانگارد" تهدیدی برای دفاع ما است این تهدیدی برای سه گانه ما است. به همین دلیل نوسازی این سه گانه بسیار مهم است و سلاح‌های هایپرسونیک یک چالش خاص است."
به گفته وی، چین و روسیه با وجود داشتن موشک های بالستیک بین قاره‌ای برای حل وظایف مهار، به اندازه کافی تحولات مشابهی را انجام می دهند.

ساخت موشک هایپرسونیک برای تست های تسلیحاتی  روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
موشک قاتل: روسیه راکت رهگیر هایپرسونیک می‌سازد

معاون تدارکاتی، افزود: "چین و روسیه در فضای بازدارندگی هسته ای، در فضای استراتژیک، سیستم های تسلیحاتی جدید را مستقر می کنند. آنها ما را به چالش می کشند. ما باید آماده دفاع از خود در برابر این سلاح ها باشیم و باید برای ارائه سیستم‌های تلافی جوی آماده باشیم."
به گفته وی، در صورت عدم وجود روشهای مؤثر برای محافظت در برابر سلاح های هیپسونریک ، وجود یک زرادخانه هسته ای نقش بزرگی را ایفا می کند.
در نتیجه گیری شافیر ثابت شده است كه بازدارندگی هسته ای برای جلوگیری از درگیری در مقیاس بزرگ، بسیار مؤثر است.
در اوایل این هفته، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفته بود که در صورت عدم توافق‌نامه کنترل تسلیحات با روسیه و چین، واشنگتن «قدرتمندترین» نیروهای هسته ای در جهان را ایجاد خواهد کرد.
در موردویژگی موشک‌های مافوق صوت (هایپرسونیک) باید گفت که قابلیت حرکت آن‌ها با سرعت بالای 5 تا 7 برابر صوت است. موشک‌های مافوق صوت با قابلیت حرکت در ارتفاعات پایین‌تر، سامانه‌های دافع هوا را غافلگیر کرده و به راحتی می‌توانند با مانورهای سنگین هرگونه واکنش دفاعی را خنثی کنند. بر طبق برآوردهای کارشناسان، فرصت زمان واکنش در مقابل یک موشک بالستیک در برد 3 هزار کیلومتری نزدیک به 12 دقیقه است، اما در مقابل یک موشک فراصوت این زمان تنها به 6 دقیقه کاهش می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала