افزایش تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه در ترکیه

© AFP 2023 / ADEM ALTANافزایش تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه توسط ترکیه
افزایش تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه توسط ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه در ترکیه، پس از تهدید سفیر این کشور به مرگ افزایش یافت.
سفیر روسیه در ترکیه مورد تهدید قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
سفیر روسیه در ترکیه مورد تهدید قرار گرفت

به گزارش اسپوتنیک، پس از اظهارات سفیر مسکو در انقره مبنی بر دریافت تهدید به مرگ از سوی منابع ناشناس، ترکیه تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه را افزایش داد.

آیرینا کاسیمووا سخنگوی هیأت دیپلماتیک روسیه در ترکیه امروز (جمعه) گفت: افزایش تدابیر امنیتی در سفارتخانه مسکو در انقره به دستور مسئولان ترکی، پس از تهدید سفیر روسیه به مرگ انجام شده است.

کاسیمووا در این باره توضیح داد:-‌ "بلی! درست است، تنش‌ها اخیراً افزایش یافته‌اند. به همین دلیل، ما از مسئولان ترکیه‌ای خواستیم تمهیدات امنیتی بیشتری اعمال کنند".

وی همچنین اظهار داشت، که «الکسی یرخوف» سفیر روسیه در انقره، در بحبوحه انتقادات اخیر ترکیه از عدم مخالفت مسکو با عملیات ارتش سوریه در ادلب، پیام‌های هشدارآمیزی را مبنی بر تهدید جانی و بیرون رفتن از ساختمان سفارت دریافت کرده است.

پیش از این، یرخوف به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته بود، که پیام‌های بسیار تهدیدآمیزی را در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده است، که به علت حوادث ادلب او را مستحق مرگ می‌دانند.

یادآوری می کنیم، که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته با بیان اینکه در عملیات ارتش سوریه در ادلب تا کنون ۱۴ نظامی ترکیه‌ای کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند، سوریه و متحدانش را اینگونه تهدید کرد:- "اگر خون سربازان ما ریخته شود، مهم نیست چه کسی پشت آن است، یا چقدر فکر می‌کند که قدرتمند است، من صراحتاً [به آنها] می‌گویم، شما امن نخواهید بود".

تهدیدهای ترکیه در حالی است، که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در ولایت ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала