وزارت عدلیه امریکا دوباره شرکت هوآوی را متهم به دزدی اسرار تجاری این کشور کرد

© REUTERS / Toby Melvilleوزارت عدلیه امریکا دوباره شرکت هوآوی را متهم به دزدی اسرار تجاری این کشور کرد
وزارت عدلیه امریکا دوباره شرکت هوآوی را متهم به دزدی اسرار تجاری این کشور کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 وزارت عدلیه امریکا شرکت فن آوری چینایی هوآوی و چهار زیرمجموعه آن در ایالات متحده را متهم به دزدی اسرار تجاری شرکت‌ها کرد.
هوآوی سرانجام گوگل را رها کرد - اسپوتنیک افغانستان
هوآوی سرانجام گوگل را رها کرد

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه فدرال بروکلین که پیشتر شرکت فناوری چینایی هوآوی را به تقلب بانکی متهم کرده بود، اتهام دیگری در برابر این شرکت و چهار زیرمجموعه رسمی و غیررسمی آن از جمله Huawei Device ، Huawei Device USA ، Futurewei و Skycom   در امریکا مطرح کرد.

براساس خبرنامه‌ای که پنجشنبه شب در تارنمای رسمی وزارت عدلیه امریکا منتشر شد، این شرکت‌ها به توطئه برای دزدی اسرار تجاری شرکت‌های امریکایی از طریق تقلب و فریب متهم شده‌اند.

دادستان‌های امریکایی همچنین در این پرونده هوآوی را متهم به همکاری و کار در کشورهای زیر تحریم امریکا، اتحادیه اروپا یا سازمان ملل همچون ایران و کوریای شمالی کردند.

طرح این اتهام جدید در حالی است، که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا فشار فزاینده‌ای را در برابر شرکت‌های فن آوری چینایی به ویژه هوآوی اعمال می‌کند.

دولت ترامپ در تلاش است که شرکت هوآوی را از مشارکت در طراحی و اجرای شبکه موبایلی نسل پنجم در اروپا و امریکا بیرون کند.

هوآوی می‌گوید، که دارای فناوری‌های بسیار پیشرفته و با قیمت مناسبت برای نسل پنجم انترنتی است و مایل به همکاری با دیگر کشورهای دنیاست اما امریکا همچنان این شرکت را آلت دست دولت چین برای جاسوسی از دیگر کشورها می‌داند.

واشنگتن مدعی است، که این شرکت با دولت چین ارتباط دارد و اطلاعات حساس دیگر کشورها را در اختیار پکن قرار می‌دهد؛ اما شرکت هواوی و دولت چین چنین اتهامی را به شدت رد می‌کنند.

یادآوری می کنیم، که از ماه می سال 2019 مقام های ایالات متحده امریکا به دلیل جنگ تجاری با چین، هوآوی را از خرید تجهیزات و فن آوری از شرکتهای امریکایی منع کردند. اکنون این شرکت با شرکای امریکایی زیر مجوز موقت کار می کند. در 13 فیبرری 2020 ، دولت ایالات متحده مجوز شرکت چینایی را تا اول اپریل 2020 تمدید کرد. قرار بود 16 جنوری زمان این مجوز به پایان برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала