انهدام یک جنگنده سعودی در آسمان یمن

© AFP 2023 / Fayez Nureldine انهدام یک جنگنده سعودی آسمان یمن
  انهدام یک جنگنده سعودی آسمان یمن  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حوثی های یمن ادعا نموده اند که یک جنگنده چند میلیون دالری ائتلاف سعودی را در آسمان "الجوف" ساقط نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه المسیره، منابع یمنی اعلام کردند یک جنگنده تورنادو ائتلاف سعودی توسط سیستم های دافع هوایی جنبش انصارالله یمن «حوثی ها» ساقط شد.

بر اساس گزارش، این جنگنده که در حال بمباران مناطقی در ولایت الجوف یمن بود، به وسیله نیروی دافع هوایی جنبش انصارالله یمن هدف قرار گرفت و ساقط شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تایید این خبر گفت: دافع هوایی نیروهای ما به لطف خداوند توانست با یک موشک پیشرفته زمین به هوا جنگنده تورنادو ائتلاف سعودی را در آسمان یمن ساقط کند. آسمان یمن دیگر برای متجاوزان سعودی امن نخواهد بود. 

هنوز ائتلاف سعودی واکنشی نسبت به این حمله نشان نداده است. 

سرنگونی دو پهپاد جاسوسی عربستان توسط سیستم دفاع هوایی یمن - اسپوتنیک افغانستان
سرنگونی دو پهپاد جاسوسی عربستان توسط سیستم دفاع هوایی یمن

سامانه‌های دفاع هوایی ارتش یمن در سال 2018 توانسته بودند دو جنگنده را ساقط کنند به طوریکه در هفتم جنوری اولی از نوع تورنادو در منطقه صعده و دومی جنگنده اف 15 در آسمان صنعا را به فاصله چند ساعت سقوط کردند.

یادآوری می‌کنیم که  مداخلهٔ نظامی در یمن در 25 مارچ سال 2015 میلادی با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت و به درخواست رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز شد.

این عملیات در پشتیبانی از دولت عبد ربه منصور هادی و بر ضد مردم و حوثی‌ها (انصارالله)، و پشتیبانان علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن صورت گرفته که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمال یمن را در اختیار دارند. کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس به جز عمان در این عملیات شرکت کرده و از درخواست هادی منصور جهت مبارزه با حوثیان و القاعده و داعش در یمن استقبال کردند. همچنین عربستان سعودی یکی از دلایل اقدام نظامی خود در یمن را دستیابی حوثی‌ها به موشک‌های بالستیک، نیروی هوایی و به‌طور کلی مسائل امنیتی منطقه‌ای عنوان کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала