آمریکا: به زودی میلیون ها واکسن کرونا ساخته خواهد شد

© AP Photo / Ahn Young-joonوعده آمریکا برای ساخت واکسن موثر ویروس کرونا
وعده آمریکا برای ساخت واکسن موثر ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا اعلام نموده است که تا ماه نوامبر سال جاری بیش از 150 میلیون دوز، واکس ویروس کرونا را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Fox News؛ پیتر ناوارو رئیس شورای ملی تجارت روز جمعه (15فبروری) در نشستی در کاخ سفید گفت: پنج شرکت بزرگ داروسازی ایالات متحده در نظر دارند تا ماه نوامبر 150 میلیون دوز واکسن کرونا ویروس COVID-19 را تهیه کنند.   

به گفته وی، شرکت های داروسازی آمریکایی اکنون درگیر پروژه ای هستند که از نظر مقیاس به طور قابل توجهی با ایجاد سلاح هسته ای قابل مقایسه است. ناورو تأکید کرد که اجرای این طرح "به تلاش، تحقیق و توسعه فوق العاده نیاز دارد."

وی افزود: به نظر می رسد "ابزار آزمایشی" به نام Remdesivir "امیدوار کننده" است. در واشنگتن انتظار دارند كه آزمایش و تولید دارو قبل از نیمه اول ماه مارچ آغاز شود.

آزمایش بخشی از واکسن های ویروس کرونا بر روی حیوانات  - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش بخشی از واکسن های ویروس کرونا بر روی حیوانات

این در حالی است که مقام‌های صحی چین اعلام کردند؛ با جان باختن 139 تن دیگر از افراد مصاب به کرونا در این کشور در روز گذشته، شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری به 1523 تن رسید. بیش از 66 هزار تن تا کنون به این ویروس آلوده شده اند.

خارج از مرزهای چین تاکنون 500 مورد ابتلا به این نوع از ویروس‌های کرونا و سه مورد مرگ بر اثر آن در هنگ کنگ، فلیپین و جاپان گزارش شده‌ است.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده و این بازار بسته شده است. ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала