اسد در دیدار با لاریجانی: دشمنان سوریه همچنان از تروریست ها پشتیبانی می کنند

© AFP 2023 / SANAاسد در دیدار با لاریجانی: دشمنان سوریه همچنان از تروریست ها پشتیبانی می کنند
اسد در دیدار با لاریجانی: دشمنان سوریه همچنان از تروریست ها پشتیبانی می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سوریه در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دمشق گفت، که دشمنان سوریه همچنان از تروریست ها پشتیبانی می کنند.
گفتگوی پوتین و اسد برای ازبین بردن تروریست‌ها در ادلب - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی پوتین و اسد برای ازبین بردن تروریست‌ها در ادلب

به گزارش اسپوتنیک، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که در سفر رسمی یک روزه به دمشق سفر کرده عصر یکشنبه با بشار الاسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

اسد و لاریجانی در این دیدار درباره آخرین تحولات در منطقه و همچنین پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانانش در جبهه شمال غرب گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین درباره ضرورت همکاری منطقه‌ای در چارچوب مقابله با گروه‌های تکفیری مورد پشتیبانی از طرف‌های خارجی و ریشه‌کن کردن آنها از سوریه تاکید کردند.

بشار اسد در این دیدار گفت، که دشمنان ملت سوریه همچنان تلاش می‌کنند که از تروریست‌ها پشتیبانی کرده و مردم را به عنوان سپرهای انسانی خود قرار دهند و این موضوع نمی‌تواند ادامه یابد و ملت سوریه مصمم است که همه ای سرزمین‌های خود را آزادسازی کند.

لاریجانی نیز در این دیدار بر پشتیبانی کشورش از تلاش‌های سوریه برای چیره شدن بر تروریست‌ها در این کشور تاکید کرد و گفت، که به توان ملت سوریه برای آزادسازی همه ای سرزمین‌های این کشور و بازگرداندن جایگاه سوریه در منطقه اطمینان دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، که صبح امروز در صدر یک هیئت ارشد پارلمانی وارد دمشق شد و در میدان هوایی مورد استقبال حموده صباغ همتای سوری خود و جواد ترک آبادی سفیر کشورمان در سوریه قرار گرفت.

حموده صباغ در مراسم استقبال از رئیس مجلس ایران با خیر مقدم به علی لاریجانی به عنوان «مهمانی عزیز»، گفت:- "آنچه سوریه و جمهوری اسلامی را به یکدیگر پیوند می‌دهد، روابط بزرگی است که مهمترین آن مبارزه ما با تروریسم و تکفیر و توطئه در برابر کشورهایمان است".

یادآوری می کنیم، که درگیری مسلحانه در سوریه از سال 2011 ادامه دارد. در پایان سال 2017 پیروزی بر گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی، ممنوع در فدراسیون روسیه) در سوریه و عراق اعلام شد. سرکوب این شبه نظامیان تروریست در برخی مناطق این کشور همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، یک توافق سیاسی، احیای سوریه و بازگشت پناهندگان در خط مقدم قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала