تروریست‌ها در ادلب از سلاح‌های امریکایی علیه ارتش ترکیه استفاده می‌کنند

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationتروریست‌ها در ادلب از سلاح‌های امریکایی علیه ارتش ترکیه استفاده می‌کنند
تروریست‌ها در ادلب از سلاح‌های امریکایی علیه ارتش ترکیه استفاده می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه گزارش داده است که تروریست‌ها علیه مردم و ارتش ترکیه از سلاح‌های امریکایی بکار می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال الگ ژورولیوف، رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه گفت: "اسلحه های منتقل شده توسط نیروهای امریکایی توسط گروه های شبه نظامی علیه سربازان ترکیه در شمال سوریه و همچنین علیه غیرنظامیان استفاده می شود."
به گفته وی به دلیل خراب شدن وضعیت و گلوله باران مداوم توسط شبه نظامیان، که منجر به زخمی شدن و کشته شدن غیرنظامیان شد، جمعیت غیرنظامی مناطق شمال شرقی سوریه بطور گسترده محل سکونت را ترک می کنند و به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه حرکت می کنند.
وی افزود: "حدود 23 هزار سوری، که اکثر آنها خانواده کهن‌سالان و کودکان هستند، از آغاز سال 2020 از طریق پاسگاه سلخیه در نزدیکی شهر دیرالزور عبور کرده اند."
طابق توافقی که در ماه مه 2017 در مذاکرات در شهر آستانه (نور سلطان کنونی) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، چهار منطقه حائل در سوریه ایجاد شده است.
سه قسمت از منطقه حائل در سال 2018 تحت کنترل دمشق قرار گرفت. قسمت چهارم که در ولایت ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه، حما و حلب واقع شده است، هنوز تابع دولت جمهوری نیست.
پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که اردوی سوریه باید حملات خود در منطقه کاهش تنش در ادلب را متوقف کند. اردوغان تهدید کرده است که در صورت ادامه عملیات قوای سوریه در این منطقه با پاسخ نظامی انقره مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала