اتحادیه اروپا نتیجه روند انتخابات را به اشرف غنی تبریک گفت

© AP Photo / Virginia Mayoاتحادیه اروپا نتیجه روند انتخابات را به اشرف غنی تبریک گفت
اتحادیه اروپا نتیجه روند انتخابات را به اشرف غنی تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی نتیجه روند انتخابات را به اشرف غنی تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نتیجه روند انتخابات را به رئیس‌جمهور غنی تبریک گفته است. آقای بورل همچنان از پایان این روند که چندین ماه طول کشید، استقبال کرده است.

دفتر مطبوعاتی بورل جوزپ بورل، با نشر بیانیه‌ای نتیجه روند انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان را به اشرف غنی تبریک گفته است.

در بیانیه آمده است: آقای بورل طی تماس تلفونی نتیجه روند انتخابات را به رئیس‌جمهور غنی تبریک گفت.

در متن بیانیه همچنان آمده است که نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی از تعهدات غنی برای تشکیل حکومت مردمی «که در آن جوانب مختلف شرکت داشته باشند» پشتیبانی و استقبال کرده است.

همچنان رئيس جمهور غنی با نشر یک توییت از تبریکی جوزپ بورل طی یک تماس تلفونی با وی، خبر داده است.

پیش از این، محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان، پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری را، پیروزی جمهوریت خواند و از شرکت جوانب مختلف در حکومت جدید اطمینان داد.

آقای غنی همچنان گفته بود که تا چند روز آینده خطوط اساسی حکومت آینده را با مردم شریک می‌سازد و تأکید کرده بود که تیم وی بجای تقسیم تصمیم مشترک را در صدر آجندایش خواهد داشت.

آقای غنی صلح با طالبان و کاهش فقر را از اولویت‌های کاری حکومت آینده خواند و گفت در هر درد ملت خودش را شریک می‌داند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، شام گذشته نتیجۀ نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. بر مبنای این نتیجه، رئیس‌جمهور غنی دوباره برندۀ این انتخابات اعلام شد.

اما عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفت و گفت که حکومت «همه‌شمول» ایجاد می‌کند – حکومتی که امروز جنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی گفت که مردم ولایات شمال آمادۀ معرفی والی‌ها برای ولایت‌های شان باشند.

همزمان با این، رحمت‌الله نبیل، نامزد دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری نیز نتیجۀ اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را رد کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала