سایه جنگ سوریه بر روی توافق اس-400 میان روسیه و ترکیه

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر سایه جنگ سوریه بر توافق اس-400 میان روسیه و ترکیه
سایه جنگ سوریه بر توافق اس-400 میان روسیه و ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه می گوید که خرابی اوضاع در در ادلب سوریه، هیچ تاثیری روی توافق استقرار این سامانه دفاعی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، هولوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه می گوید که تشدید اوضاع در ادلب سوریه، هیچ تاثیری در برنامه های ترکیه برای استقرار سامانه های دفاع هوایی اس-400 روسیه نخواهد گذاشت.

شبه‌نظامیان طرفدار ترکیه با حمایت توپخانه ارتش ترکیه روز 20 ماه فبروی به مقابله با نیروهای ارتش سوریه در نیرب پرداختند. جنگنده های «سو-24» روسیه با حمله به تروریست ها، به نیروهای سوریه کمک کرد تا با موفقیت حملات آنها را دفع  کنند. از ترکیه خواسته شد دست از حمایت تروریست ها و تحویل تسلیحات به آنها بردارد.

حمله هوایی مرگبار ترکیه به ادلب سوریه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
حملات هوایی مرگبار ترکیه به ادلب سوریه + ویدیو

چندی پیش سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری اعلام نمود که روسیه در ادلب سوریه از ارتش این کشور پشتیبانی می کند، و ارتش سوریه فقط به تحریکات مخالفان پاسخ می دهد.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که هنوز نوار امنیت در منطقه ادلب ایجاد نشده است. علاوه بر این، شلیک ها به  مواضع ارتش سوریه، اهداف غیرنظامی و تلاش برای حمله به پایگاه نیروی هوایی حمیمیم ادامه دارد.  نیروهای مسلح سوریه با تأکید مجدد بر تعهد خود در مورد توافق های اصلی ادلب، از جمله توافق نامه آتش بس، به چنین تحریکات غیرقابل قبول پاسخ می دهند.ما از آنها در این امر حمایت می کنیم.

روسیه اعلام نمود که مسکو درصدد است با ادامه تماس های کاری خود با ترکیه مانع از وخیم تر شدن اوضاع در ادلب شود. روسیه ، ایران و ترکیه در ماه مه سال 2017 در آستانه (اکنون نورالسلطان) درباره ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه به توافق رسیدند . آنکارا و برخی از شرکای آن در شرایط متشنج شدن اوضاع در ادلب ، دمشق و مسکو را به حمله به اهداف غیر نظامی و ارتش ترکیه متهم می کنند. روسیه و سوریه بارها اظهار داشته اند که علت بی ثباتی در منطقه اقدامات تروریست ها است.

قوای زرهدار ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
پیام حمله ترکیه به شرق ادلب

توافق در خصوص سامانه اس-400 شامل دو مرحله است که مرحله نخست این قرارداد، انجام گرفته است و مذاکره درباره تولید مشترک این سامانه مربوط به مرحله دوم است.

مقامات ترکیه پیش از این اعلام کرده بودند، در صورتی که آمریکا موضع خود را نسبت به این موضوع تغییر ندهد، خرید جنگنده های چند منظوره سو-35ساخت روسیه را مد نظر قرار می دهد. در عین حال مقامات آمریکا معتقدند که روسیه می تواند از سیستم های اس- 400 برای به دسترسی به اطلاعاتی درباره جنگنده های نسل پنجم F-35 استفاده کند. از اینرو واشنگتن پس از اینکه ترکیه سامانه موشکی اس-400  را از روسیه وارد کرد، آنکارا را از برنامه F-35 کنار گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала