حفتر: در صورت بیرون شدن مزدوران و ارتش ترکیه از لیبیا جنگ را متوقف می کنم

© AP Photo / Mohammed El-Sheikhy, Fileحفتر: در صورت بیرون شدن مزدوران و ارتش ترکیه از لیبیا جنگ را متوقف می کنم
حفتر: در صورت بیرون شدن مزدوران و ارتش ترکیه از لیبیا جنگ را متوقف می کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال ارتش لیبیا از آمادگی اش برای پایان دادن جنگ در صورت بیرون شدن مزدوران سوری و ارتش ترکیه از این کشور خبر داد.
 Халифы Хафтар - اسپوتنیک افغانستان
ارتش خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه را منهدم کردند + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، مارشال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبیا از آمادگی اش برای متوقف کردن جنگ در صورت بیرون شدن مزدوران سوری و ارتش ترکیه از این کشور خبر داد.

خلیفه حفتر گفت:- "برقراری آتش بس چند شرط دارد... عقب نشینی مزدوران سوریه و ترکیه، قطع تمویل جنگ افزاری ترکیه به طرابلس، از بین بردن گروه های ترویست در طرابلس".

پس از سرنگونی و ترور معمر قذافی رهبر لیبیا در سال 2011، لیبیا عملا به پراگندگی در حکومت داری مواجه شد و اکنون دو قدرت در این کشور حاکم است. یکی پارلمان انتخاب شده توسط مردم در شرق و دیگری در غرب با پایتختی طرابلس دولت توافق ملی که با پشتیبانی سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت می کنند و با ارتش مارشال خلیفه حفتر همکاری می کنند.

در 19 جون در برلین کنفرانسی بین المللی درباره لیبیا با حضور روسیه، امریکا، ترکیه، مصر، و چند کشور دیگر و همچنین اتحادیه اروپا و سازمان ملل برگزار شد. نتیجه اصلی کنفرانس درخواست تجدید نظر شرکت کنندگان در مورد آتش بس در لیبیا و تعهد به خودداری از مداخله در این درگیری با رعایت تحریم عرضه سلاح به طرفین بود. علاوه بر این، شرکت کنندگان در این نشست پیشنهاد ایجاد کمیته نظارت بر آتش بس را دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала