حمایت یوناما از آغاز هفته کاهش خشونت در افغانستان

عضو شوید
یوناما از اعلان هفته کاهش خشونت استقبال کرده و گفته است که این هفت روز می‌تواند راه را برای یک صلح دایمی باز کند و این سازمان از گفتگو های همه شمول به رهبری افغان‌ها پشتیبانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خامه پرس" هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در یک اعلامیه‌ای گفته است: “تعهد می‌کنیم که با تمام گروه های درگیر کار کرده و از گفتگوی همه شمول به رهبری افغان‌ها پشتیبانی کنیم.”

در این اعلامیه همچنان آمده است: “گفتگویی که در آن زنان، اقلیتها و جوانان دخیل بوده، حقوق بشر رعایت شده و راه برای یک صلح دایمی هموار شود”.

یوناما همچنان از تمام طرف های دخیل خواسته است تا برای کاهش و توقف تلفات در افغانستان، راه‌های دیگر کاهش خشونت را نیز جستجو کنند.

عطا محمد نور، رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان در نشست بین‌الافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عطا محمد نور: طالبان با حمله در بلخ «توافق کاهش خشونت» را نقض کردند

با این حال محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور طی یک سخنرانی به مناسبت آغاز هفته کاهش خشونت گفت که به نیرو های امنیتی افغان دستور داده است تا هفته کاهش خشونت را در مقابل طالبان رعایت کرده ولی در مقابل داعش، القاعده و دیگر گروه های تروریستی به عملیات های‌شان ادامه دهند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در یک اعلامیه‌ای از اعلان کاهش خشونت در افغانستان استقبال کرده و گفته است که پاکستان نقش مهمی در مذاکرات امریکا و طالبان داشته و نیز ابراز امیدواری کرده است کاهش خشونت راه را برای صلح در افغانستان باز کند.

وزارت خارجه آمریکا می گوید که در صورت ختم موفقانه‌ هفته کاهش خشونت، توافقنامه‌ای بین ایالات متحده و طالبان روز شنبه آینده (10حوت) به امضا خواهد رسید. طالبان گفته‌اند که این توافقنامه در قطر امضا خواهد شد و زمینه را برای مذاکرات بین‎‌ الافغانی فراهم خواهد ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала