خانم فضانورد ناسا دستکول خود را در فضا فراموش کرد

© Fotolia / Vadimsadovskiفضانورد ناسا
فضانورد ناسا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای هوایی و فضایی روسیه دستکول که تقریبا 12 سال پیش خانم فضانورد ناسا در فضا گم کرده بود، حالا کشف نموده تعقیب می نماید.

  به گزارش اسپوتنیک، رومان فتاحکوف رئیس گروه الگوریتم های محاربوی و برنامه های مرکز اطلاعات وضع فضایی روسیه اعلام نمود که متخصصین مرکز اطلاعات فضائی (بخشی از نیروهای هوایی-فضائی روسیه) هنوز در حال تعقیب مسیر این کیف میباشد که خانم هایدماری استفانیشن-پیپر تقریبا 12 سال پیش طی سفر در فضا گم کرده بود.

جنگ در فضا – هراس ها و امیدها - اسپوتنیک افغانستان
ناتو ازتهدید روسیه در فضا سخن گفت

وی گفت که یکی از فضانوردان امریکایی هنگام خارج شدن از سفینه در فضای بیرونی، کیف خود را گم کرد که همه اشیاء داخل کیف وی در کاتالوگ ما قرار دارد و همه اشیاء و زباله های فضا فهرست شده راجستر گردیده و تعقیب می شوند.

قابل ذکر است که خانم هایدماری استفانیشن-پیپر در نوامبر 2008 یکجا با فضانورد استیو بوون از سفینه خارج شدند. در کیف وی تفنگچه مملو از گریس و ابزار کار در خارج از سفینه بود. زمان که در حال تمیز کردن ابزارها بود، خانم فضانورد ناسا کیف خود را از دست داد. کیف وی به فضای بیرونی افتاد و برگشتاندن آن از فضائی آزاد غیر ممکن بود. در نتیجه، او مجبور شد از تجهیزات همكار خود در ترمیم استییشن فضائی استفاده كند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала