ممکن امریکا منشاء ویروس کرونا باشد

© REUTERS / Kyodoویروس کرونا
ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گمان می رود که ایالات متحده امریکا منشاء اصلی ویروس کرونا باشد.

امریکا بر اثر آنفولانزا مرده‌اند، در حقیقت بر اثر ویروس کرونا جان داده باشند، گمانه‌زنی‌ها درباره منشاء این بیماری خطرناک را تقویت کرده است.

در این گزارش که در وبسایت گلوبال تایمز و همچنین گلوبال ریسرچ منتشر شده، آمده است: این گزارش بلافاصله موجب شد که در شبکه‌های اجتماعی چینی اینگونه منتشر شود که منشاء این بیماری احتمالا در امریکا بوده است.

ثبت اولین مورد انتقال کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
ثبت اولین مورد انتقال کرونا در امریکا
 در حین حال، گلوبال تایمز به نقل از شبکه تلویزیونی آساهی جاپان نوشت که دولت امریکا احتمالا در درک این امر تانوان بوده که این ویروس تا چقدر در خاک امریکا شیوع داشته است. بنابر این گزارش، مرکز کنترل و پیشگیری از امراض واگیر (سی‌دی‌سی) امریکا در 14 فبروری اعلام کرد که به دلیل ویروس کرونا، آزمایش افرادی را که به نوع مشابهی از مرض آنفولانزا مبتلا هستند را در آزمایشگاه‌های لس‌آنجلس، سن فرانسیسکو، سیاتل، شیکاگو و نیویارک سی‌تی، آغاز خواهد کرد. به هر حال بنا بر گزارش تلویزیون آساهی، هنوز معلوم نیست آیا کسانی که در امریکا در اثر آنفولانزا جان داده‌اند مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند یا خیر.
بنا بر گزارش گوبال تایمز، این ماجرا گمانه‌زنی‌هایی را در فضای شبکه‌های اجتماعی چین درباره وجود احتمال توطئه مطرح کرد. بازی‌های ارتش‌های جهان (سیزم) در اکتوبر 2019 در شهر ووهان چین برگزار شده بود. یکی از کاربران چینی در این باره نوشت: شاید هیئت امریکایی این ویروس را به ووهان آورده باشد و برخی جهش‌ها در ویروس ایجاد شده و آن را مرگبارتر کرده و موجب شده که امسال شاهد شیوع گسترده باشیم.
فیروز الدین فیروز وزیر صحت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
وزیر صحت: زمینه تشخیص ویروس کرونا در افغانستان فراهم شد
 شن یی، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه فودان شانگهای نیز در این باره گفت که ویروس‌شناسان بین‌المللی در تلاش برای یافتن منشاء این مرض از جمله احتمال نهادهای اطلاعاتی هستند. از شهروندان نیز خواسته شده فعالانه در این بحث‌ها شرکت کنند اما به طریق منطقی. شن گفت: علائم و مسری بودن ویروس کووید-19 (نام ویروس کرونا) برای همه روشن است. پنهان کردن منشاء این مرض غیرممکن است.
وی از مردم و افکار عمومی خواست در اینگونه موارد بیشتر بر واقعیت‌ها و شواهد تکیه کنند.گلوبال تایمز نوشت: این شیوع بیماری امتحان بزرگی برای بسیاری از نهادها و سیستم‌ها است و رسانه‌ها باید گزارش‌های روشن و دقیقی ارایه کنند. گزارش تلویزیون آساهی عملا از عبارات مبهمی استفاده می‌کند که خوانندگان را به این تصور وا می‌دارد که کووید-19 در امریکا جدی‌تر از آن چیزی است که عنوان می‌شود.
تاکنون 35 مورد از ابتلا به ویروس کرونا در امریکا از سوی مقامات امریکایی تأیید شده است. برخی گزارشات خبری نیز حاکی از آن است که مقامات طبی امریکا روز جمعه عنوان کرده‌اند، احتمال دارد این ویروس به همه جوامع امریکا شیوع پیدا کرده و موجب تعطیلی مکاتب و کسب و کارها شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала