جلسه مخفی سناتوران آمریکایی برای بحث در مورد کرونا ویروس

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتوران کنگره ایالات متحده در یک نشست مخفی در مورد ویروس مرگبار کرونا بحث می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آسوشیتدپرس، سناتوران آمریکایی امروز سه شنبه (25فبروری) نشست مخفی را برای بحث و گفتگو در خصوص وضعیت پیرامون ویروس کشنده چینی برگزار خواهند کرد.

پیشتر، اوایل روز دوشنبه ، دولت ترامپ برای مبارزه با ویروس کرونا 2.5 میلیارد دالر از کنگره درخواست کرد.

خاطرنشان می‌گردد که  در ایالات متحده آمریکا تا کنون 14 مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده است، 39 بیمار آمریکایی دیگر در خارج از آمریکا تثبیت و در قرنطینه گرفته شدند. با این وجود، بخش بهداشت ملی - CDC در ابتدا فقط در مورد آماده سازی برای گسترش ویروس در کشور صحبت کرد؛ نه در مورد امکان محافظت کامل در برابر آن.

   افزایش قربانیان کرونا ویروس در چین - اسپوتنیک افغانستان
افزایش قربانیان کرونا ویروس در چین

 چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا ، پیش از این روز دوشنبه ضمن انتقاد از درخواست بودجه پیشنهادی دولت، برای مقابله با کرونا ویروس از بخش بهداشت ملیCDC  خواست تا این بودجه را به میزان 9 درصد کاهش دهد. به گفته چاک شومرایالات متحده قبلاً با بحران روبرو بود ولی رئیس جمهور ترامپ "هیچ برنامه ، حس فوریت و درک واقعیت ها" در مورد چگونگی پاسخ به شیوع ویروس ندارد.

در همین حال کارشناسان هشدار داده‌اند احتمالا ویروس جدید کرونا که تاکنون هزاران تن را کشته و حدود 80 هزار تن را مبتلا کرده است، در ایالات متحده شیوع خواهد یافت.

شیوع کرونا ویروس در کشورهای زیادی در خارج از چین، جایی که شیوع ویروس آغاز شد، گزارش شده است. کشور های خارج از جمله  کوریای جنوبی ، ایران و ایتالیا اکنون با شیوع این ویروس مواجه می باشند.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده‌اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала