آیا می‌توان در مریخ زندگی کرد؟

© Photo / ESA/DLR/FU Berlinدانشمندان: مریخ قابل سکونت است
دانشمندان: مریخ قابل سکونت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان ناسا با ارسال مریخ نورد جدید به سطح سیاره سرخ به سوال اساسی که آیا مریخ قابل سکونت است، پاسخ خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک  محققان ناسا تلاش دارند تا در تابستان  امسال مریخ‌‌نورد جدیدی به وزن 1 025,12 کیلوگرم را به سیاره سرخ ارسال کنند .دانشمندان امیدوارند با ارسال این دستگاه آنها خواهند توانست نمونه‌های خاک مریخ را جمع‌آوری و آن را به زمین برسانند.

کاوشگر ظرف هفت ماه به سیاره سرخ خواهد رسید.

Dawn on Phobos  . . . and on Mars! - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان: ادرار انسان بهترین کود برای پرورش گیاه در مریخ است

  کاوش های اخیر بر این موضوع متمرکز بوده که این سیاره تا چه اندازه قابل سکونت بوده. به عبارت دیگر دانشمندان با این کاوش‌ها سعی دارند جواب این سوال را پیدا کنند که شرایط گذشته مریخ چقدر برای پیدایش حیات مهیا بوده است.

متخصصان معتقدند که اگر موجودات زنده در مریخ وجود داشته باشند، آنها زیر سطح سیاره سرخ قرار دارند. سطح مریخ جایی نیست که بتوان بدنبال موجود زنده در آنجا گشت. علت آن است که خاک مریخ تحت پرتوهای رادیواکتیو شدید قرار دارد.

محققان تمایل دارند غارهای مریخ را مورد پژوهش قرار بدهند. آنها برای این کار به رباتهای ویژه نیاز ذارند که پروژه‌ای بسیار گران قیمت است. از اینرو هم اکنون مهمترین هدف، یافتن آب است.

اگر مریخ‌نورد نتواند وظایف خود را به انجام برساند، باید منتظر بود تا ناسا فضانوردان را به مریخ بفرستد. این مأموریت برای سالهای  2035-2036 در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала