ساخت واکسن کرونا ویروس در چین

© Fotolia / BillionPhotos.comШприц и ампула в руках медика
Шприц и ампула в руках медика  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های چین گزارش دادند که پژوهشگران این کشور واکسن خوراکی کرونا ویروس را ساخته‌اند و قصد دارند آن را آزمایش کنند.

به گزارش اسپوتنیک؛ دانشمندان دانشگاه "تیانجین"‌ چین اعلام نموده اند که موفق به ساخت واکسن کرونا ویروس شده اند. آنها می‌گویند که این واکسن را آزمایش نموده اند   یکی از استادان دانشگاه "تیانجین"‌، چها دوز از این واکسن را روی خود امتحان کرده مشخص شده است که استفاده آن روی بیماران عوارض جانبی نخواهد داشت. این واکسن  بسرعت تولید انبوه خواهد شد.

همچنین گزارش شده پژوهشگران در آمریکا هم واکسنی ساخته و قرار است آن را آزمایش کنند.

با این حال زمان انجام آزمایش‌ها، اثربخشی یا بی‌خطر بودن این واکسن مشخص نیست و ممکن است ماه‌ها طول بکشد این واکسن در سطح وسیع در دسترس باشد.

تولید و ثبت یک واکسن مراحل مختلفی دارد و باید آزمایش‌های لازم در مورد ایمنی واکسن و تأثیرگذاری آن انجام شود که طی کردن همه این مراحل چند ماه طول می کشد.

همه مبتلایان کرونا در ویتنام درمان شدند  - اسپوتنیک افغانستان
همه مبتلایان کرونا در ویتنام درمان شدند

ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون خارج از چین در نزدیک به 30 کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از 77 هزار نفر و آمار مرگ‌ومیر آن هم به بیش از دو هزار و 300 نفر رسیده است.

کمیسیون ملی بهداشت پکن می‌گوید طی یک روز بیش از 150 مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به COVID-2019 در چین ثبت شده است. این میزان تلفات در یک روز از ابتدای شیوع کرونا در چین در روزهای پایانی ماه دسامبر تا کنون سابقه نداشته است.

در میان کشورهای اروپایی ایتالیا با 150 مورد بیشترین موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا را دارد. در ایران تا سوم ماه حوت هشت مورد مرگ بر اثر کرونا اعلام شده که بیشترین تلفات در یک کشور، به جز چین است. وزارت بهداشت ایران همچنین از شناسایی 43 مورد ابتلا به کرونا خبر داده اما کارشناسان احتمال می‌دهند آمار واقعی بسیار بیشتر باشد. به گزارش آخرین خبرهای رسیده شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 47 و شمار قربانیان به 12 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала