کرونا دلیل لغو بازی‌های المپیک تابستانی توکیو 2020

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا دلیل لغو بازی‌های المپیک تابستانی توکیو 2020
کرونا دلیل لغو بازی‌های المپیک تابستانی توکیو 2020  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو کمیته بین المللی المپیک از لغو بازی های المپیک توکیو به دلیل مرض همه‌گیر چینایی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تاس، دیک پوند رئیس جهانی مبارزه با دوپینگ، اعلام کرده است که کمیته بین المللی المپیک، خبر لغو بازی‌های المپیک تابستانی توکیو 2020 را تائید می‌کند.
آقای دیک، افزود: "برگزارکنندگان المپیک باید تا پایان ماه مه بررسی کنند که آیا این ویرووس تحت کنترل است یا خیر. وی گفت: اگر آنها نتوانند ایمنی را در حین مسابقه تضمین کنند مسابقات لغو خواهد شد.
از سویی هم رئیس جهانی مبارزه با دوپینگ، در گفتگو با روزنامه آسوشیتدپرس، افزود:«در صورت نياز به تصميم گيري، لغو بازي ها خواهد بود و نه انتقال آنها به كشور ديگر».
المپیک تابستانی از 24 جولای تا 9 آگست سال جاری برگزار می شود. پیش از این، کمیته برگزار کننده المپیک در توکیو شایعات مربوط به لغو بازی‌ها به دلیل ویروس کرونا را تکذیب کرد.
اما از سویی هم سازمان بهداشت جهانی به کمیته بین المللی المپیک اطلاع داد که دلیلی برای لغو یا به تعویق انداختن بازی های 2020 به دلیل ویروس کرونا را نمی‌بیند.
چندی پیش یوشیرو موری رئیس کمیته برگزاری بازی‌های 2020 توکیو اعتراف کرد هر روز دست به دعا میبرد تا این ویروس باعث لغو و یا مختل شدن این مسابقات نشود.
ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون خارج از چین در نزدیک به 30 کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از 77 هزار نفر و آمار مرگ‌ومیر آن هم به بیش از دو هزار و 300 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала