پمپئو: روسیه و ایران در آتش بس سوریه دخالت می‌کنند

© AP Photo / Amr Nabilپمپئو: روسیه و ایران در آتش بس سوریه دخالت می‌کنند
پمپئو: روسیه و ایران در آتش بس سوریه دخالت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، کشورهای روسیه و ایران را متهم به دخالت در آتش بس ادلب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در بیانیه‌ای، گفته است که وضعیت آتش بس در سوریه موضوعی بسیار پیچیده است که مدتهاست ادامه دارد. وی گفت: " سوریه، ایران و روسیه تمام راه‌های آتش بس در این کشور را بسته اند.
آقای پمپئو، افزود: "تمام پیشنهادات آتش بس توسط رئیس جمهور سوریه (بشار اسد) روس‌ها و ایرانیان ضعیف شده است. تمام تلاش های سازمان ملل برای تشکیل کمیته قانون اساسی انجام نمی شود. این سه کشور باعث تضعیف آتش‌بس هستند."

اردوی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
تعرض برق آسای نیروهای سوریه در ادلب

وزیر خارجه امریکا افزوده است که ایالات متحده کمک‌های بشردوستانه خود را با سازمان ملل ادامه خواهد داد که روس‌ها این امر را بسته کرده اند.
پیش از این روسیه دو قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل در مورد کمک‌های بین المللی بشردوستانه به سوریه را مسدود کرد. وزارت خارجه روسیه سپس اعلام كرد كه برای امریكا این پروژه‌ها فقط به عنوان ابزاری برای تضعیف حاكمیت و تمامیت ارضی سوریه مهم بوده و نه به عنوان ابزاری برای كمك به افراد نیازمند.
قابل ذکر است که جنگ های داخلی به کمک کشور های غربی و عربی در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس گزارشات سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژینو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتامبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала