آمریکا: طی شش هفته آینده آزمایش واکسن کرونا بالای انسان آغاز می‌شود

© Fotolia / BillionPhotos.com آمریکا: طی یک ماه و نیم آزمایش واکسن واکسن کرونا بالای انسان آغاز خواهد شد
 آمریکا: طی یک ماه و نیم آزمایش واکسن واکسن کرونا بالای انسان آغاز خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان ایالات متحده آمریکا از احتمال آزمایش واکسن کرونا ویروس بالای انسان طی یک و نیم ماه آینده خبر داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی فاوچی ، مدیر انستیتوت ملی بهداشت ایالات متحده گفت: احتمال دارد آزمایش واکسن کرونا ویروس در آمریکا در یک و نیم ماه آینده؛ بالای انسان آغاز شود. به گفته او، استفاده گسترده از این واکسن در یک و نیم سال آینده ممکن خواهد شد.

وی گفت: «می‌توانم پیش بینی کنم که آزمایش این واکسن بالای انسان طی یک و نیم ماه آینده آغاز شود».

به گفته وی ، بطور کلی مرحله اول آزمایش واکسن حدود سه ماه به طول می انجامد. در این مرحله، واکسن روی 45 نفر آزمایش خواهد شد و در مرحله بعدی آزمایش آن "بر روی صدها یا حتی هزاران نفر" ممکن می‌شود.

همه مبتلایان کرونا در ویتنام درمان شدند  - اسپوتنیک افغانستان
همه مبتلایان کرونا در ویتنام درمان شدند

فاوچی گفت "حتی اگر همه چیز با سرعت موشک انجام شود ، 6-8 ماه طول خواهد کشید. بنابراین ، اگر ما در مورد دسترس بودن واکسن صحبت کنیم، صحبت بر سر یک سال و نیم مطرح خواهد بود.

این در حالی است که رسانه‌های چینی نیز اخیرا  گزارش دادند که پژوهشگران این کشور واکسن خوراکی کرونا ویروس را ساخته‌اند و یکی از استادان دانشگاه "تیانجین"‌، چهار دوز از این واکسن را روی خود امتحان کرده. مشخص شده است که استفاده آن روی بیماران عوارض جانبی نخواهد داشت. این واکسن  بسرعت تولید انبوه خواهد شد.

شایان ذکر است که بعد از شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا، محققین و دانشمندان شروع به مطالعه و بررسی راه‌های درمان این بیماری کردند. برخی از محققین بریتانیایی و آمریکایی اظهار داشته‌اند که تحقیقاتی مبنی بر کشف واکسن کرونا انجام داده‌اند که نتایج مثبتی داشته است. برخی از محققین نیز ادعا کرده‌اند؛ از آنجا که در مراحل ساخت واکسن از ویروس زنده کرونا استفاده نمی‌شود این مسئله ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شود و فرایند ساخت این واکسن را طولانی‌تر کند.

ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون خارج از چین در نزدیک به 30 کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از 77 هزار نفر و آمار مرگ‌ومیر آن هم به بیش از دو هزار و 300 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала