پولیس دهلی بیش از 100 تن را به دلیل ایجاد بی‌نظمی بازداشت کرد

© AP Photo / Altaf Qadriپولیس دهلی بیش از 100 تن را به دلیل ایجاد بی‌نظمی بازداشت کرد
پولیس دهلی بیش از 100 تن را به دلیل ایجاد بی‌نظمی بازداشت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی پولیس دهلی اعلام کرده است که 106 تن که بی‌نظمی ایجاد می‌کردند در شمال غربی این شهر بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، مندیپ سینگ رانداوا سخنگوی پولیس دهلی اعلام کرده است که پولیس شهری در این شهر بیش از 106 نفر را به دلیل ایجاد بی‌نظمی در شمال غربی دهلی بازداشت کرد.
رانداوا، گفت: "ما در حال حاضر 106 نفر را دستگیر کرده ایم، افسران ارشد از نزدیک وضعیت را تحت کنترول دارند. ما دوربین های نظارتی و مدارکی محکم داریم. امروز هیچ حادثه‌ای ناخوشایند اتفاق نیفتاده است."

 کشته شدن 5 تن در اعتراضات علیه قانون جدید در دهلی نو   - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 5 تن در اعتراضات علیه قانون شهروندی در هند

وی خاطرنشان کرد: واحدهای پلیس در مناطقی واقع شده اند که بیشترین میزان بروز خشونت را نشان داده است.
پیش از این، مقامات دهلی گفته بودند که در نتیجه درگیری بین مخالفان و حامیان قانون جدید شهروندی، 21 نفر جان باختند و بیش از 200 نفر زخمی شدند.
هند از اتباع کشورهای همسایه که غیر مسلمان هستند خواسته در صورتی که از سوی حکومت های اسلامی تحت ظلم هستند به هند مهاجرت کرده و تابعیت این کشور را دریافت کنند.
این افراد پیش از دریافت تابعیت هندی حداقل باید 6 سال در هند زندگی کنند و سپس برای دریافت تابعیت اقدام نمایند.
پیش از این شرط دریافت تابعیت هندی اقامت 11 ساله در خاک این کشور بود ولی اینک مهاجرین خارجی تنها به شرط غیر مسلمان بودن و اقامت 6 ساله می توانند تابعیت هندی دریافت کنند.
این سومین اقدامی است که حزب بی جی پی در دور جدید حکومت خود علیه مسلمانان اتخاذ کرده است و پیش از این نیز وقوع معضل کشمیر که با لغو قانون 370 آغاز شد باعث خشم مسلمانان هندی شده بود. هند بیش از 100 میلیون نفر مسلمان دارد ولی دولت مودی در تصمیمات اخیر خود تلاش زیادی برای به حاشیه کشاندن مسلمانان انجام داده است. گفتنی است اخیرا دادگاه عالی هند در مورد جنجالی ترین پرونده تاریخ این کشور نیز تصمیم گرفته و زمین مسجد بابری را به هندوها تقدیم کرد. همچنین، در پی به خشونت کشیده شدن اعتراضات در غرب ایالت بنگال، عبور و مرور قطار‌ها در این ایالت به حالت تعلیق در آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала