امریکا امیدوار است که ترکیه به دلیل اوضاع در ادلب از خرید اس-400 صرف نظر کند

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا امیدوار است که ترکیه به دلیل اوضاع در ادلب از خرید اس-400 صرف نظر کند
امریکا امیدوار است که ترکیه به دلیل اوضاع در ادلب از خرید اس-400 صرف نظر کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از خیره شدن اوضاع در ادلب سوریه و حملات ارتش این کشور بالای نظامیان ترکی، امریکا می‌خواهد ترکیه از خرید اس-400 دست بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، کی بیلی هاچیسون، نماینده دائم ایالات متحده در ناتو به خبرنگاران گفت که ایالات متحده امیدوار است که ترکیه خرید سیستم های اس-400 روسی را در رابطه با اوضاع در سوریه رها کند.
هاچیسون، بیان داشت: "امیدوارم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ببیند که ما متحد آنها در گذشته و آینده هستیم و از خرید سامانه اس-400 صرف نظر کند."
به گفته وی، وضعیت فعلی سوریه باید "از همه چیزهایی که بین ترکیه و روسیه در حال وقوع است" پیشی بگیرد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، از عدم پایبندی دولت ترکیه به تعهداتش در ذیل توافقات سوچی و آستانه انتقاد کرد و گفت، که انقره تروریست‌ها را به لیبیا منتقل می‌کند.
لاوروف، از ترکیه خواست با جدیت توافق‌ سوچی در مورد ولایت ادلب سوریه را که خواهان جداسازی تروریست‌ها از مخالفان میانه‌رو در این ولایت است، را اجرا کند.
وزیر امور خارجه روسیه درباره انتقال عناصر تروریست از سوریه به لیبیا نیز گفت:-‌ "صدها پیکارجو از منطقه کاهش تنش ادلب سوریه به منظور مشارکت در درگیری‌های لیبیا، به این کشور منتقل شده‌اند".
سرگئی لاوروف درباره حمله ارتش سوریه به مواضع ارتش ترکیه طی این هفته که منجر به کشته شدن هفت نظامی این کشور شد، نیز اظهار داشت که مسکو تحرکات ارتش ترکیه را نتوانست به ارتش سوریه ابلاغ کند و این قصور از سمت ترکیه بود؛ چرا که این کشور روسیه را در جریان این تحرکات قرار نداده بود.
در عین حال وزیر دفاع ترکیه، خلوصی آکار، به تاریخ 20 فبروری اعلام کرد که وخیم‌تر شدن اوضاع در ادلب هیچ تأثیری در برنامه های ترکیه برای خرید سامانه های موشکی ضد هوایی اس-400 روسی نخواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала