دروازه جهنم دانشمند امریکایی را به لرزه آورد+ویدیو

CC0 / Pixabay/Freestocks-photos / چاه عمیق
چاه عمیق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زمین شناسان اتحاد جماهیر شوروی "ناله های گناهکاران از عالم زمین" را شنیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، چاه فوق العاده عمیق، که زمین شناسان روسی در منطقه مورمانسک فدراسیون روسیه حفر کرده اند، شبیه یک فیلم ترسناک است که خواهی ناخواهی انسان را از ترش به لرزه میاورد.
این مطلب در صفحات مجله علمی مشهور Science American توسط محقق و اخترفیزیک امریكایی سابرینا استیرولت نوشته شده است.

نویسنده مقاله این را عمیق ترین چاه جهان 'پرتال به مرکز زمین' نامید. به گفته وی، به هیچ وجه جای تعجب نیست که چاه متروکه به طور عامیانه 'چاهی جهنم' تلقی شود.
سابرینا استیرولت می نویسد: 'اگر سعی کنید از طریق اینترنت در مورد این عمیق ترین چاه در جهان برای مطالب جستجوی نماید، بلافاصله گزارشات مبنی بر' فریاد از چاه superdeep کولا 'را مشاهده کنید.
در همین زمان ، نویسنده مطالب به خوانندگان اطمینان می دهد که عرض این چاه آنقدر بزرگ نیست که شخصی در آن داخل شود.
در این مقاله آمده است: 'قبل از اینکه تصویر چاه بسیار عمیق شما را در خواب نگران نماید، سعی کنید و به یاد داشته باشید که قطر این چاه فقط در حدود 23 سانتی متر است. یعنی شما به راحتی نمی توانید داخل آن شوید.'
چاه عمیق ( (SG-3 در غرب شهر زاپالیاریی، نه چندان دور از سرحد با ناروی واقع شده است. کار بر روی حفاری آن از سال 1970 بیش از 20 سال جریان داشت. SG-3 در کتاب رکوردهای گینس به عنوان عمیق ترین چاه مصنوعی جهان ذکر شده است که عمق آن 12261 متر می باشد.
برخی از دانشمندان شاغل در محل حفاری اعتراف كردند كه سنسورهای زلزله شناسی در چاه، صداهای عجیب و غریب را ثبت نموده که خود سوالات را ایجاد می نماید. پس از آن، شایعات بوجود آمد که گویا زمین شناسان اتحاد جماهیر شوروی "به جهنم رسیده اند" و "ناله های گناهکاران از عالم زمین' را شنیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала