سوریه ترکیه را به تلاش بلند بردن روحیه تروریست ها متهم کرد

© East News / Zhang Naijie سوریه ترکیه را به تلاش بلند بردن روحیه تروریست ها متهم کرد
 سوریه ترکیه را به تلاش بلند بردن روحیه تروریست ها متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه سوریه ترکیه را به تلاش برای بلند بردن روحیه جنگی تروریست های در حال شکست، متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه می گوید، رسانه های ترکیه و غربی عمدا تلفات ارتش سوریه را در جریان درگیری ها در منطقه شهر ساراقیب در ولایت ادلب اغراق می کنند تا روحیه تروریست هایی را که در آنجا شکست خورده اند، بالا ببرند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه که توسط خبرگزاری سانا منتشر شده است، آمده است: "اغراق در مورد تلفات ارتش سوریه در رسانه های ترکیه و غربی در هنگام درگیری ها در منطقه "ساراقب "تلاشی برای تقویت روحیه تروریست هایی است که در آستانه شکست خوردن هستند. این به معنی رسمیت بخشیدن به مشارکت مستقیم نیروهای اردوغان در درگیری های نظامی شانه به شانه با گروه های تروریستی است. و همچنین عدم پایبندی ترکیه به توافق نامه سوچی را تأیید می کند".

مقام پیشین آمریکا: جنگ در ادلب فرصت است برای رهبران امریکا - اسپوتنیک افغانستان
مقام پیشین امریکا: جنگ در ادلب فرصت است برای رهبران امریکا

پیش از این، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفته بود که نیروهای مسلح ترکیه پس از کشته شدن 33 سرباز این کشور در ادلب، به بیش از 200 هدف ارتش سوریه حمله کردند. در نتیجه این حملات، به گفته وزیر دفاع ترکیه، "بیش از 300 پرسنل نظامی، پنج فروند بالگرد و 23 تانک نابود شدند".

در همین حال  وزارت خارجه سوریه تأكید كرد كه عصبانیت انقره در پس زمینه موفقیتهای چشمگیر ارتش سوریه در ولایات حلب، حما و ادلب قرار دارد كه در مدت كوتاهی بیش از 130 شهرک را از چنگ تروریست ها آزاد کرد. به گفته این وزارت، موفقیت های ارتش سوریه به افتتاح یکی از مهمترین شریان های حمل و نقل کشور - حلب - دمشق کمک کرده و امنیت را برای گشودن فرودگاه بین المللی حلب فراهم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала