هشدار رهبر کوریای شمالی به مقامات در مورد شیوع کرونا ویروس

© REUTERS / KCNAکیم جونگ اون
کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی مقامات این کشور را در مورد شیوع ویروس کرونا تهدید کرد و گفت در صورت تشخیص حتا یک مورد ابتلا به این ویروس با مجازات سختی مواجه خواهند شد.

کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی نسبت به شیوع ویروس کرونا و آثار مخرب آن بر جامعه و اقتصاد به شهروندان؛ نظامیان و مقامات حزب کمونیست این کشور هشدار داد که اگر تنها یک مورد از ویروس کرونا در کوریای شمالی یافت شود، با مجازات سختی روبرو خواهند شد.

کیم جونگ اون در جمع اعضای حزب کمونیست کارگری این کشور به همه مقامات هشدار داد به خاطر حفظ جان مردم باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام دهند وگرنه با تبعات بسیار سختی مواجه خواهند شد.

رهبر کوریای شمالی همچنین  این هشدار را در جریان نظارت بر بخش های از تمرینات ارتش  نیز مطرح کرده است.

وعده کیم جونگ اون به دشمنانش - اسپوتنیک افغانستان
وعده کیم جونگ اون به دشمنانش

کیم جونگ اون، عصر روز گذشته در محل آموزش‌های نظامی این کشور حاضر شد و درباره عواقب شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

او گفت: وقتی که انتشار بیماری واگیر خارج از کنترل است و اگر مسیر خود را برای ورود به کشور پیدا کند عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

این اولین بار در هفته های گذشته است که رهبر کوریای شمالی در ملاء عام ظاهر می شود و صراحتا درباره خطرناک بودن شیوع ویروس کرونا هشدار می دهد.

گفته شده کوریای شمالی از زمان اعلام ظهور ویروس کرونا در چین از اواخر دسامبر 2020 سرعت خوبی در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه داشته است به گونه‌ای که تمامی افرادی که وارد این کشور می‌شدند را یک ماه قرنطینه می‌کرده است و مسابقه بین‌المللی ماراتن را  کهقرار بود در نیمه ماه میلادی آینده برگزار شود، لغو کرد.

در حالی که کوریای شمالی بیشترین مرز مشترک با چین را دارد، تاکنون از پیدایش موردی از کرونا خبر نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала