بازداشت سردبیر اسپوتنیک ترکیه در استانبول

© Sputnik / Igor Russak /  مراجعه به بانک تصاویر بازداشت سردبیر اسپوتنیک ترکیه در استانبول
بازداشت سردبیر اسپوتنیک ترکیه در استانبول - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس ترکیه پس از بازداشت سه کارمند آژانس خبری اسپوتنیک در انقره، این بار یک سردبیر آژنس خبری اسپوتنیک ترکیه را در استانبول بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر خبرگزاری «روسیه امروز» و شبکه تلویزیونی «آر تی»، از بازداشت یک کارمند آژانس اسپوتنیک ترکیه در استانبول خبر داده است.

کارمندان پولیس ترکیه امروز حوالی ساعت ۱۲.۲۰ به دفتر اسپوتنیک در استانبول آمده و خواستار ملاقات با مسوولین آژانس شدند. این در حالی بود که تنها کارمندان نوکریوال در دفتر بودند. کارمندان پولیس گفتند که تا زمانی با مسوولین آژانس ملاقات نکنند، دفتر را ترک نمی‌کنند.

پولیس ترکیه پس از بازداشت ماهر بوزتپه، سردبیر آژانس خبری اسپوتنیک ترکیه او را به اداره مرکزی امنیتی انتقال می‌دهند.

سردبیر اسپوتنیک ترکیه خبر داده است که او را جهت معاینه صحی به شفاخانه برده اند – این یکی از مراحل لازم قبل از بازداشت است.

به گفته وی، پولیس در مقابل وی از زور استفاده نمی‌کند، آنها به طرف اداره مرکزی امنیت استانبول در حال حرکت اند.

مارگاریتا سیمونیان در کانال تلگرام خود نوشته است: "پولیس به دفتر ما در استانبول آمد. یک کارمند دیگر نیز بازداشت شد. سه کارمند دیگر ما را از دیروز نزد پولیس انقره است، پس از آنکه شام ملی‌گرایان به منازل آنها حمله کردند. ترکیه، این چه است؟"

شب گذشته، حوالی ساعت ۲۲.۳۰ تا ۲۳.۰۰ به خانه‌های سه کارمند خبرگزاری اسپوتنیک در انقره حمله شد و گروهی سازماندهی شده سعی داشتند به خانه هایشان وارد شوند در حالی که شعارهای ملی گرایانه، توهین و تهدید آمیز سر می‌دادند. مهاجمان سعی داشتند در را بشکنند. کارمندان اسپوتنیک ترکیه به پولیس مراجعه کرده و اکنون شواهدی ارائه می‌دهند که در هر کدام از این گروه ها بیش از ۱۰ نفر بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала