آیا مرد های ریشدار بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند؟

© AFP 2023 / Odd Andersenآیا مرد های ریشدار بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند؟
آیا مرد های ریشدار بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادعای عجیبی مبنی بر اینکه داشتن ریش خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد در حال انتشار در برخی شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش اسپوتنیک، گسترش جهانی نوع جدید کرونا ویروس ها باعث  انتشار شایعات عجیب در اینترنت شده است. به عنوان مثال، هنگام پوشیدن ماسک پزشکی، مردان بهتر است ریش و بروت های خود را بتراشند؛ زیرا بیشتر مدل‌های ریش مردها، آنها را در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهند. در واقع ریش، جلوی قرار گرفتن درست ماسک یا دهان بندهای طبی روی صورت را می‌گیرد.

آیا در واقع چنین است؟  اولگا کوخاس، متخصص روس در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت، هیچگونه توضیحی علمی در مورد این گونه شایعات وجود ندارد. 

بنا به گفته متخصص، تارهای ریش و بروت مردها  نمی‌توانند ذرات ریز میکروب را در خود حفظ کنند.

ریش مردان باکتری بیشتر از پشم سگ دارد - اسپوتنیک افغانستان
ریش مردان باکتری بیشتر از پشم سگ دارد

وی می‌گوید: "کرونا ویروس به قدری کوچک است که می‌تواند حتا از پوست نفوذ کند. اگر فرد بدون لباس باشد، می‌تواند مریض شود. ریش و بروت از جمله موهای اضافی است و موها اضافی عملکرد محافظتی دارند.

وی در ادامه گفت: ریش و بروت احتیاج به مراقبت دارند. ریش را باید نه فقط با آب بلکه با شامپو شستشو کرد. اگر بخار و التهابات جلد در زیر موهای صورت وجود دارد ، باید از وسایل مخصوص با ضد عفونی کننده که پوست را در زیر ریش پاک می کند استفاده شود. وی گفت ریش در هر شرایط و در هر فصلی نیاز به مراقبت دارد و نمی‌توان گفت که ریش "دشمن" مرد است.

متخصص خاطرنشان کرد که  این محافظت فقط در صورت پیروی از قوانین بهداشت کار خواهد کرد.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع گسترده این بیماری هشدار داده است.

شیوع ویروس کرونا که اواخر سال 2019 از شهر ووهان چین آغاز شد تا کنون بیش از 60 کشور جهان را درگیر کرده است. هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала