کشف زندگی در شهاب آسمانی

© Fotolia / Elenartsشهاب آسمانی
شهاب آسمانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان برای اولین بار موجود زنده را در یک شهاب سنگ آسمانی کشف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گازیته، خبر داده است که دانشمندان هاروارد برای اولین بار در یک شهاب سنگ اولین پروتئین آسمانی را کشف نمودند. آنها رد نمی کنند که در حقیقت ممکن این عنصر پلیمر باشد ، اما اگر نتایج اولیه تأیید شود، این نشانگر احتمال منشأ زندگی در جای دیگری از زمین است.

دانشمندان: مریخ قابل سکونت است - اسپوتنیک افغانستان
آیا می‌توان در مریخ زندگی کرد؟

دانشمندان دانشگاه هاروارد موفق شدند پروتئین را از شهاب Acfer 086 جدا کنند. بعد از تحقیقات و نتایج آن ممکن است یک قدم جدید در پاسخ به این سؤال باشد که آیا زندگی می تواند در دنیا دیگری وج د داشته باشد.

شهاب Acfer-086 173 گرم وزن دارد که در سال 1990 در الجزایر کشف شد. که متشکل از کاندریت کاربنی از نوع CV3 است.

محققین با مطالعه ترکیبات کیمیایی شهاب سنگ متوجه شدند که حاوی اسید آمینه گلیسین است. همانطور که معلوم شد، گلیسین در شهاب سنگ خود به خود بوجود نمیاید، بلکه جزئی از پروتئین بود می باشد.

غلظت بسیار بالایی هایدروجن در آن نشان دهنده منشاء آن در یک دیسک اولیه یا ابر مولکولی است.

اگرچه کشف جدید به طور مستقیم از وجود زندگی فرازمینی سخن نمی گوید، اما نشان می دهد که در جایی 'مواد ساختمانی' موجودات زنده وجود دارد. پروتئین می تواند در نتیجه فرایندهای مختلفی شکل بگیرد ، اما زندگی به شکلی که در آن علم شناخته شده است بدون پروتئین وجود ندارد. همه اینها حاکی از آن است، ساختاری که محققین به مثابه پروتئین آنرا شناسایی کرده اند. از مبدا فرازمینی است و ممکن است بیش از 4.6 میلیارد سال پیش در دیسک پروتوولار شکل گرفته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала