مسکو: امریکا خواستار لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان شده است

© REUTERS / IBRAHEEM AL OMARIمسکو: امریکا از سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌ها علیه طالبان شده است
مسکو: امریکا از سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌ها علیه طالبان شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که امریکا جهت لغو تحریم‌ها علیه طالبان به شورای امنیت سازمان ملل متحد مراجعه کرده اند و مسکو در این مورد رایزنی‌ها انجام می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان و رئیس اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که امریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا تحریم‌ها علیه گروه طالبان را لغو کند.

کابلوف در کنفرانس مطبوعاتی در آژانس خبری "روسیا سیگودنیا" درمورد احتمال لغو تحریم‌ها علیه طالبان، گفت: "ایالات متحده امریکا مراجعه کرده است، همکاران ما در نیویارک و ما اینجا کار را آغاز کرده ایم، رایزنی‌ها در این مورد جریان دارد".

وی ابراز امیدواری کرده است که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه طالبان الی تاریخ ۲۹ ماه می لغو شوند.

وزارت خارجه روسیه می‌گوید در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم بگیرد طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی بیرون کند، روسیه نیز دست به این اقدام خواهد زد.

قابل ذکر است که روز شنبه (۱۰ حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از ۱۸ سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала