نخستین مورد انتقال ویروس کرونا از انسان به حیوان در هنگ کنگ تایید شد

© AFP 2023 / Noel Celisنخستین مورد انتقال ویروس کرونا از انسان به حیوان در هنگ کنگ تایید شد
نخستین مورد انتقال ویروس کرونا از انسان به حیوان در هنگ کنگ تایید شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات هنگ کنگ نخستین مورد انتقال ویروس کرونا از انسان به حیوان را در این شهر تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان دانشگاه هنگ کنگ نتیجه آزمایش ویروس کرونای یک سگ در این شهر که صاحبش به این ویروس مبتلا بود، مثبت ضعیف اعلام کرد. آنها پس از انجام تحقیقات به این عقیده رسیده که ویروس کرونای این سگ به از طریق صاحب اش که به این بیماری مبتلا است، انتقال کرده است.

کرونا ویروس به هنگری رسید؛ دو محصل ایرانی مبتلا شده اند - اسپوتنیک افغانستان
کرونا ویروس به هنگری رسید؛ دو محصل ایرانی مبتلا شده اند

سازمان کشاورزی، ماهیگیری و حافظت (ای‌اف‌سی‌دی) نمونه‌‌های برگرفته از دهان، بینی و مقعد این سگ را مورد آزمایش ویروس قرار داد که نتیجه آن مثبت بود اما  علایم بیماری را نداشت.

سازمان ای‌اف‌سی‌دی امروز چهارشنبه (4 مارچ) گفت که نتیجه آزمایش ویروس کرونای یک سگ در این شهر که صاحبش به این ویروس مبتلا بود، پس از چندین بار آزمایش مثبت ضعیف بوده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: نتیجه آزمایش کرونا در سگ مثبت ضعیف بوده و احتمال زیاد می‌رود که این بیماری از طریق صاحب اش که به ویروس کرونا مبتلا است، انتقال شده باشد.

گزارش شده است در حال حاضر سگ هیچ علائمی از بیماری ویروس کرونا در آن دیده نمی‌شود. این سگ در بندر هنگ کنگ قرنطینه است، حیوان خانگی را پس از آن به صاحب اش تسلیم می‌کنند که آزمایشات منفی ثابت شود.

سازمان ای‌اف‌سی‌دی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا که حیوان خانگی دارند، توصیه کرده است که برای قرنطینه کردن حیوان خانگی‌شان با این سازمان تماس بگیرند.

حیوانات خانگی متعلق به  بیماران را به مراکز اختصاصی تحت نظارت دام داکتری تحویل می‌دهند و 14 روز در آن‌ جا می‌مانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала