اردوغان برای عملیات «ادلب» از ترامپ درخواست کمک کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان برای عملیات «ادلب» از ترامپ درخواست کمک کرد
اردوغان برای عملیات «ادلب» از ترامپ درخواست کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه در رابطه با عملیات نظامی در ادلب سوریه، از همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ درخواست کمک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که از دونالد ترامپ، رئیس  جمهور آمریکا خواسته تا ترکیه را از نظر مهمات در "ادلب" در شمال سوریه تجهیز کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «از آقای ترامپ خواسته‌ام تا به ترکیه در عملیات ادلب کمک نظامی کند و همچنین نیروهای ای کشور در شمال سوریه را از نظر مهمات تغذیه نماید». 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
خواست اردوغان از پوتین در تأمین صلح در ادلب

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آینده با مسکو در مورد وضعیت استان ادلب در شمال سوریه به آتش بس سریع در این کشور منجر شود.

اوضاع در ادلب از تاریخ 27 فبروری، پس از آنکه  گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام»(سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)  پیشروی بزرگ مقیاس به سوی مواضع نیروهای دولتی سوریه را آغاز کرد به وخامت گرائید. ارتش سوریه آتشباری متقابل را آغاز کرد. مطابق با اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نظامیان ترکیه نیز آسیب دیدند که  در آن زمان نمی بایست در آنجا قرار داشته باشند.

در نتیجه 36 نظامی ترکیه کشته شدند. بلافاصله پس از دریافت خبر مربوطه،  نظامیان روسیه آتش بس کامل اعلام کردند و تخلیه امن نظامیان کشته‌شده و مجروحان به ترکیه  انجام شد. از نیروی هوایی روسیه در آن نبرد استفاده نشده بود.

ترکیه تهدید کرده که حمله به نیروهای خود را تلافی خواهد کرد و عملیات نظامی را با ادعای عقب راندن ارتش سوریه به مواضعی که در توافقنامه 2018 سوچی امضا شد، آغاز کردند.

در سپتامبر سال 2018، مسکو و انقره در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که در آن بیش از ده گروه  مختلف وجود دارد ، امضا کردند. بزرگترین آنها اتحادیه گروه های طرفدار ترکیه «جبهه آزادی بخش ملی» و «جبهه النصره»هستند که در کل حدود 30 هزار شبه نظامی در آنها عضویت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала