پیش‌بینی موج دوم اپیدمی کرونا ویروس در چین

© REUTERS / Stringerپیش‌بینی موج دوم اپیدمی کرونا ویروس در چین
پیش‌بینی موج دوم اپیدمی کرونا ویروس در چین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس گروه اپیدمیولوژیست‌های دانشگاه هنگ کنگ موج دوم اپیدمی کرونا ویروس در چین را پیش‌بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «بن کویلینگ» رئیس گروه اپیدمیولوژی و زیست شناسی در دانشگاه هنگ کنگ می‌گوید که اقدامات مقامات چینایی برای مقابله با ویروس کرونا در حال حاضر نتیجه داده است و عفونت‌های جدید رو به کاهش است تولید و فعالیت‌های عادی به تدریج در حال بهبود است، اما این می‌توان موج دوم اپیدمی کرونا ویروس در چین را به دنبال داشته باشد.

اندونیزیا مبتلایان ویروس کرونا را در جزیره قرار می‌دهد  - اسپوتنیک افغانستان
اندونیزیا مبتلایان ویروس کرونا را در جزیره قرار می‌دهد

مقامات چینایی در ارتباط با گسترش سریع شیوع جدید ویروس کرونا پس از 20 جنوری، اقدامات کلی و بی‌سابقه را برای مقابله با این بیماری روی دست گرفتند و اقدامات آنها واقعاً اثربخشی خود را نشان داد. با این وجود، از سرگیری کار و آموزش، احیای اتصالات حمل و نقل عادی، رفع محدویت‌های قرنطینه نه تنها حالات مثبتی را در پی ندارد، بلکه خطرات خاصی برای جمعیت به همراه دارد.

کویلینگ گفت: چین موج اول اپیدمی کرونا ویروس را از اوایل ماه مارچ در سراسر کشور به همراه داشته است. من نگران هستم که وقتی آنها (چینایی‌ها) فعالیت‌‌های عادی خود را بازیابی کنند، موج دوم اپیدمی کرونا ویروس رخ خواهد داد.

مقامات چینایی به اجرای اقدامات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در سراسر کشور دادمه می‌دهند.

رئیس گروه اپیدمیولوژی و زیست شناسی در دانشگاه هنگ کنگ خاطر نشان کرد که هنوز زمان آن نرسیده است که بگوییم خطر اصلی از بین رفته است، زیرا تاکنون «هیچ مدرکی مبنی بر این که خصوصات ویروس کرونا از نظر انتقال و نه از نظر شدت تغییر کرده است، وجود ندارد».

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала