واکنش روسیه به آزمایش سلاح هایپرسونیک توسط امریکا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به آزمایش سلاح هایپرسونیک توسط امریکا
واکنش روسیه به آزمایش سلاح هایپرسونیک توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر بخش کنترول تسلیحات و منع گسترش تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که مسکو هیچ مشکلی در آزمایش سلاح‌های هایپرسونیک امریکا نمی‌بیند، این فقط نتیجۀ «مسابقه تسلیحاتی» با روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف، مدیر بخش کنترول تسلیحات و منع گسترش تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو هیچ مشکلی در آزمایش سلاح‌های هایپرسونیک امریکا نمی‌بیند، این فقط نتیجۀ «مسابقه تسلیحاتی» با روسیه است.

آزمایش موتور موشک هایپرسونیک توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش موتور موشک هایپرسونیک توسط امریکا

او گفت: «امریکا چندین دهه می‌شود که توسعه سلاح‌های هایپرسونیک را آغاز کرده است. طبیعتاً زمان که ارزشیابی‌ها صورت می‌گیرد که روسیه در این امر به‌طور چشمگیری موفق شده است، امریکا شروع به سرعت بخشیدن در توسعه سلاح‌های هایپرسونیک کرد. این طبیعی است و هیچ مشکلی خاصی نباید وجود داشته باشد».

در تاریخ 3 ماه مارچ، گزارش شده که مایک وایت، دستیار توسعه تسلیحات هایپرسونیک پنتاگون گفته بود که امریکا در حال آماده سازی آزمایشات یک رهگیری سلاح‌های هایپرسونیک است و همچنان قصد دارد سلاح‌های خود را از نوع آزمایش کند. به گفته وی، امریکا سال‌ها در این زمینه پیش قدم بوده، اما عمداً از چنین فناوری‌هایی استفاده نکرده است.

در ماه فبروری، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گفت بود که کشورش از «راکت‌های فوق‌العاده سریع» برخوردار است.

سرگئی شایکو، وزیر دفاع ملی روسیه در ماه دسمبر سال گذشته، به ولادیمیر پوتین گزارش داد که اولین هنگ مسلح به سیستم‌های راکتی بالستیک با کلاهک‌های جنگی آوانگارد طبق پلان مجهز شده است.

در ماه فبروری همان سال، پوتین تاثیر راکت‌های آوانگارد را از نظر اهمیت با اولین پرتاب ماهواره زمین مقایسه کرد. رئیس‌جمهور روسیه طی پیامی به مجمع فدرال در مارچ سال 2018 در مورد آوانگارد و یک ابر سلاح دیگر صحبت کرده بود.

به گفته رئیس‌جمهور پوتین، کلاهک بالدار این سیستم قادر است با سرعت 20 برابر بیشتر از سرعت صوت پرواز کند، مانند شهاب سنگی که به سمت هدف می‌تازد، مانند یک آتش پاره درجه حرارت روی سطح محصول 1600-2000 درجه سانتیگراد «بالدار» است. و کلاهک‌های آن به آسانی کنترول می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала