وزارت دفاع ترکیه از تلفات نظامیان سوریه در 24 ساعت گذشته خبر داد

© AP Photo / SANAوزارت دفاع ترکیه از تلفات نظامیان سوریه در 24 ساعت گذشته خبر داد
وزارت دفاع ترکیه از تلفات نظامیان سوریه در 24 ساعت گذشته خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع در ترکیه اعلام کرده اند که طی بیست و چهار ساعت گذشته به تعداد یکصد و هشتاد و چهار سرباز سوریه کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده است که در یک شبانه روز چهار تانک، پنج توپخانه، سه قبضه ضد تانک، دو تانک زرهی، هشت وسیله نقلیه نظامی منهدم و 184 سرباز سوریه‌ی در عملیات "سپر بهار" کشته شدند.

بشار اسد: پس از آزادسازی ادلب به سمت شرق حرکت خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
بشار اسد: پس از آزادسازی ادلب به سمت شرق حرکت خواهیم کرد

اوضاع در ادلب از تاریخ 27 فبروری، پس از آنکه  گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) پیشروی بزرگ مقیاس به سوی مواضع نیروهای دولتی سوریه را آغاز کرد به وخامت گرائید. ارتش سوریه آتشباری متقابل را آغاز کرد. مطابق با اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نظامیان ترکیه نیز آسیب دیدند که  در آن زمان نمی بایست در آنجا قرار داشته باشند.

در نتیجه 36 نظامی ترکیه کشته شدند. بلافاصله پس از دریافت خبر مربوطه،  نظامیان روسیه آتش بس کامل اعلام کردند و تخلیه امن نظامیان کشته‌شده و مجروحان به ترکیه  انجام شد. از نیروی هوایی روسیه در آن نبرد استفاده نشده بود.

ترکیه تهدید کرده که حمله به نیروهای خود را تلافی خواهد کرد و عملیات نظامی را با ادعای عقب راندن ارتش سوریه به مواضعی که در توافقنامه 2018 سوچی امضا شد، آغاز کردند.

در سپتمبر سال 2018، مسکو و انقره در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که در آن بیش از ده گروه  مختلف وجود دارد ، امضا کردند. بزرگترین آنها اتحادیه گروه های طرفدار ترکیه «جبهه آزادی بخش ملی» و «جبهه النصره» هستند که در کل حدود 30 هزار شبه نظامی در آنها عضویت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала