نیشنل اینتریست از "کابوس" نیروهای بحری امریکا نام برد

نیشنل اینتریست از "کابوس" نیروهای بحری امریکا نام برد
نیشنل اینتریست از کابوس نیروهای بحری امریکا نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هر کشتی سر آبی روسی به راکت‌های فراصوتی ضدکشتی مجهز است و این یک سناریوی وحشتناک برای نیروهای بحری امریکا می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل پک، کارشناس امریکایی با نشر یک مقاله در مجله نیشنل اینتریست نوشته است که در ماه جنوری روسیه نخستین پرتاب راکت "زرگون" را از کشتی جنگی "ادمیرال گورشکوف" انجام داد.

علاوه بر این، در ماه دسمبر سال گذشته، الکسی رحمانوف، رئيس مجتمع متحد شرکت‌های کشتی‌سازی اعلام کرد که تمام کشتی‌های جنگی روسیه قادر به استفاده از تسلیحات فراصوتی خواهند بود.

راکت "زرگون" قادر به پرواز فاصله یک هزار کیلومتر است که سرعت پرواز آن بالاتر از سرعت راکت امریکایی "هارپون" و راکت روسی "اونیکس" می‌باشد.

چالش امریکا در برابر توسعه راکت های مافوق صوت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
چالش امریکا در برابر توسعه راکت های مافوق صوت روسیه

این کارشناس امریکایی خاطر نشان ساخته است که روسیه و اتحاد جماهیر شوروی هیچگاه تلاش نکرده اند تا با امریکا در تعداد کشتی‌های بزرگ رقابت کنند. روسیه در حال حاضر حدود ۳۰ ناوشکن و ناوچه، ۵۰ کوروت (کشتی‌های مجهز به تسلیحات خفیفه) و ۳۰ کشتی کوچک راکتی با راکت‌های فراصوتی ضدکشتی مجهز می‌باشند.

پک می‌گوید: "با استفاده از تسلیحات فراصوتی مثل «زرگون» یک کشتی کوچک ۵۰۰ تُنی راکتی کلاس «تارانتول» می‌تواند کشتی بزرگ امریکایی و یا حتی کشتی طیاره‌بر را غرق کند".

چنانکه در مقاله آمده است زرگون دارای "بیماری‌های کودکانه" است، که برای از بین بردن آنها چند سال لازم است.

علاوه بر این، کشتی راکتی نمی‌تواند به تنهایی عمل کند، او برای انجام عملیات به حمایت طیاره و یا یک کشتی دیگر نیاز دارد.

این کارشناس امریکایی معتقد است که استفاده از کشتی‌های راکتی در اتلانتیک شمالی، نتیجه ملموس در پی نخواهد داشت. این در حالیست که توانایی‌های کشتی‌های مجهز به راکت‌های "زرگون" در ساحات راداری‌های هوایی و زمینی خودی، فوق‌العاده خواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала