عربستان سعودی، ایران را به گسترش کرونا ویروس در جهان متهم کرد

© AP Photo / Ebrahim Norooziعربستان سعودی، ایران را به گسترش کرونا ویروس در جهان متهم کرد
عربستان سعودی، ایران را به گسترش کرونا ویروس در جهان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی، ایران را به گسترش نوع جدید کرونا ویروس در منطقه و جهان متهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری دولتی عربستان سعودی (SPA)، سخنگوی حکومت عربستان سعودی تهران را بخاطر تصمیم نگذاشتن علامت بازدید در پاسپورت از ایران به اتباع عربستان سعودی، به گسترش نوع جدید کرونا ویروس به منطقه و جهان، متهم ساخته است.

کرونا ویروس؛ عربستان حج عمره را برای شهروندان خود هم به حال تعلیق درآورد - اسپوتنیک افغانستان
کرونا ویروس؛ عربستان حج عمره را برای شهروندان خود هم به حال تعلیق درآورد

وی گفته است: "عربستان سعودی رفتار غیرمسوولانه ایران را که به اتباع سعودی اجازه ورود به این کشور بودن گذاشتن علامت عبور از سرحد با ایران در پاسپورت محکوم می‌کند، محکوم می‌کند، در حالی که در جهان نوع جدید کرونا ویروس شیوع نموده است. بدین ترتیب، ایران به‌طور مستقیم مسوول شیوع این بیماری به جهان و ایجاد تهدید زندگی مردم، می‌باشد و به تلاش‌های بین‌المللی در راستای مبارزه با این بیماری، آسیب می‌رساند".

وی از ایران خواسته است تا نام‌های آنعده اتباع سعودی را که به‌طور پنهانی از تاریخ ۱ فبروری به ایران سفر داشته اند، افشا کند.

مقامات سعودی از تمام اتباع این کشور که در طول هفته‌های اخیر به ایران سفر داشته اند، خواسته است تا معاینات صحی انجام دهند.

سخنگوی حکومت سعودی هشدار داده است افرادی که ممنوعیت سفر به ایران را نقض کنند با جزای سنگین مواجه خواهند شد.

روز پنجشبه مقامات سعودی اعلام کردند که نوع جدید کرونا ویروس را در سه فردی که از ایران از طریق کویت و بحرین به عربستان سعودی بازگشته اند، تشخیص شده است. در حال حاضر شمار مبتلایان به این بیماری در عربستان سعودی به ۵ تن می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала