"کابوس روسی" برای نیروی دریایی آمریکا مشخص شد

"کابوس روسی" برای نیروی دریایی آمریکا مشخص شد
کابوس روسی برای نیروی دریایی آمریکا مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های آمریکایی کشتی های جنگی روسی مجهز با موشک های هایپرسونیک را "کابوس" برای نیرو های دریایی آمریکا عنوان نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی The National Interest در گزارشی نوشت: کشتی های جنگی مجهز با موشک های مافوق صوت نیروی دریایی روسیه، "کابوس هولناک" برای نیروی دریایی ایالات متحده تلقی می‌گردند.

روسیه در ماه جنوری امسال نخستین آزمایش موفقیت آمیز موشک هایپرسونیک زیرکان را از کشتی کلاس دریاسالار گورشکوف انجام داد.  موشک جدید به هدف تعیین شده در یکی از میدان های نظامی در شمال منطقه اورال روسیه اصابت کرد. 

یک ماه قبل ، الكسی رحمانوف رئیس شرکت کشتی سازی متحد روسیه گفته بود، همه کشتی های جنگی جدید روسیه قادر به شلیک موشک های هایپرسونیک از جمله موشك های زیركان و كالیبر خواهند شد.

مجله آلمانی سیستم دفاع راکتی روسیه را سلاح «روز قیامت» نامید - اسپوتنیک افغانستان
مجله آلمانی سیستم دفاع راکتی روسیه را سلاح «روز قیامت» نامید

در گزارش نشریه آمریکایی آمده است موشک های روسی مدتی است که برای کشورهای غربی به یک "کابوس" تبدیل شده اند. مشخصات فنی سلاح نشان می دهد که این موشک دارای برد 1 هزار کیلومتر است و می تواند تا سرعت 8 یا 9 ماخ پرواز کند. در همین راستا ، انگلیس ابراز نگرانی کرده است که سامانه دفاع موشکی در ناو هواپیمابر جدید ملکه الیزابت قادر نخواهد بود موشکهای روسی را رهگیری کند.

 بر اساس گزارش رسانه های روسی، موشک مافوق صوت زیرکان با سوخت جامد و رادار گریز، می تواند اهداف را در فاصله حدود 500 کیلومتری نابود کند که تا یک هزار کیلومتر نیز می تواند افزایش یابد.

در گزارش این نشریه همچنین گفته می‌شود که کشتی های روسی نیز باید به سنسور های دوربرد مجهز شوند، زیرا اگر آنها قادر به کشف کشتی بزرگ دشمن بالقوه نباشند، قبل از اینکه بتوانند حداقل یک موشک شلیک کنند، نابود می شوند.

علاوه بر این، قایق موشکی نمی‌تواند به تنهایی عمل کند، او برای انجام عملیات به حمایت جنگنده و یا یک کشتی دیگر نیاز دارد.

با قضاوت بر اساس مشخصات ذکر شده ، کارت اصلی این سلاح سرعت است.

زیرکان یا 3M22 یک موشک کروز ضد کشتی هایپرسونیک روسی است. تفاوت اساسی این موشک در مقایسه با سایر موشک های ضد کشتی روسیه و موشک های ضد کشتی که در اختیار سایر کشورها قرار دارند این است که سرعت پرواز آن به میزان قابل توجهی بالاتر است.

روسیه اهداف خود را در زمینه تسلیحات هایپرسونیک ادامه خواهد داد. این فناوری همچنان در حال پیشرفت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала