اردوغان: در صورت نقض توافق، ما به حملات خود در ادلب ادامه خواهیم داد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: در صورت نقض توافق، ما به حملات خود در ادلب ادامه خواهیم داد
اردوغان: در صورت نقض توافق، ما به حملات خود در ادلب ادامه خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه گفت، که در صورت عدم تحقق موارد مطروحه در توافق اخیر بر سر «ادلب»،‌ ترکیه به اقدامات خود در خاک سوریه ادامه خواهد داد.
قدردانی اردوغان از توافق با روسیه در مورد ادلب  - اسپوتنیک افغانستان
قدردانی اردوغان از توافق با روسیه در مورد ادلب

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه،‌ امروز (یکشنبه) در یک سخنرانی به مناسبت روز جهانی زن مدعی شد، که ترکیه به هیچ عنوان قصد الحاق یا اشغال کردن بخشی از خاک سوریه را ندارد.

وی ضمن تاکید بر آنکه ترکیه هرگز قصد اشغال یا الحاق خاک سوریه را نداشته، تصریح کرد:- "تنها هدف‌مان این است که برای 3.6 میلیون سوری ساکن کشورمان و 1.5 میلیون نفری که به مرزهای کشورمان پناه‌ آورده‌اند، فضای امن برای بازگشت به خانه‌هایشان در ادلب را فراهم کنیم. هر راه حلی که امنیت جانی مردم ادلب و امنیت مرزهای ترکیه را تامین کند برای ما آسانتر و پذیرفتنی است. عملیات سپر بهار، در صورت عدم پایبندی به تعهدات در منطقه، حق ما برای پاکسازی به روش خودمان را محفوظ نگاه خواهد داشت".

رجب طیب اردوغان در ادامه اقدامات مربوط به عملیات «سپر بهار» را «حق» ترکیه خواند و گفت، که در صورت عدم تحقق موارد مطروحه در توافق اخیر بر سر «ادلب»،‌ ترکیه به اقدامات خود در خاک سوریه ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه با اذعان به کشته شدن دستکم 59 نظامی این کشور در ادلب سوریه، مدعی شد که ارتش ترکیه بیش از 3400 نظامی سوریه را کشته است.

رجب طیب اردوغان، که با  هدف فشار به ناتو و کشورهای اروپایی ده‌ها هزار پناهجو را به سمت مرزهای مسدود یونان گسیل کرده، آتن را به برخورد خشونت‌بار با این پناهجویان متهم کرد و گفت:- "ندیدیم که کسی صدایش را در محکومیت اقدامات غیرانسانی مقامات یونانی بلند کند.

وی در ادامه  ابراز امیداوری کرد، نشست روز دوشنبه ترکیه با چند تن از مسئولان اتحادیه اروپا درباره بحران پناهجویان نتایج خوبی در پی داشته باشد.

اردوغان در پایان از یونان خواست که درهای خود را به روی مهاجران بگشاید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала