ایتالیا بزرگترین کانون گسترش "کرونا" در اروپا

© REUTERS / Flavio Lo Scalzo ایتالیا بزرگترین کانون گسترش "کرونا" در اروپا
 ایتالیا بزرگترین کانون گسترش کرونا در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها با اشاره به شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا اعلام کرد این کشور دچار بحران بی‌سابقه‌ای در تاریخ معاصر خود شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز 7300 تن گذشت. بدین ترتیب ایتالیا از کوریای جنوبی پیشی گرفت و به دومین کشور در جهان تبدیل شده که تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است.

 ایتالیا همچنین از بیشترین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در یک روز خبر داد و اعلام کرد تنها در دو روز گذشته، 133 تن در این کشور جان خود را به سبب ابتلا به کرونا از دست دادند. این در حالی است که بیشتر بخش‌های شمالی این کشور قرنطینه شده است و هیچ کس اجازه ندارد از شهرهای دیگر به منطقه اومباردی وارد شود. این اقدام بر حدود 16 میلیون نفر تأثیر گذاشته است.

افزایش جان باختگان بیماران ویروس کرونا در ایتالیا به 366 نفر  - اسپوتنیک افغانستان
افزایش جان باختگان بیماران ویروس کرونا در ایتالیا به 366 نفر

در همین حال، کشورهای بیشتری در حال اعمال محدودیت‌هایی به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس هستند. طی چند ساعت گذشته، فرانسه برگزاری تجمعات بیش از هزار نفر را ممنوع کرد. عربستان سعودی همه مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور را تعطیل و ایالت اورگان آمریکا هم وضعیت اضطراری اعلام کرد.

مقامات در جنوب ایتالیا هم هشدار داده‌اند صدها هزار شهروند که در شمال این کشور کار می‌کردند یا درس می‌خواندند، نباید به شهرهایشان بازگردند، اما مردم همچنان در حال بازگشت از میلان هستند. آن‌ها ماسک به چهره زده‌اند، اما کسی از آن‌ها تست ابتلا به  COVID-19 نمی‌گیرد.

در ایتالیا، اقدامات محدودکننده برای کنترل روند گسترش این ویروس در پیش گرفته شده است، اما نگرانی‌هایی وجود دارد که شاید دیگر دیر شده باشد. بیمارستان‌ها در مناطقی که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند مملو از بیمار هستند و اکنون از افراد مبتلا خواسته شده است در خانه‌هایشان بمانند. اکنون نظام بهداشتی در این کشور در تقلا برای کنترل شیوع این ویروس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала