آمریکا در برابر بی‌ثباتی در بازارهای نفت مقابله می کند

© AP Photo / Matthew Brown آمریکا در برابر بی‌ثباتی در بازارهای نفت مقابله می کند
 آمریکا در برابر بی‌ثباتی در بازارهای نفت مقابله می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده در برابر تلاش برای "دستکاری در بازارهای نفت" مقابله خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت انرژی آمریکا،شایلین هاینز سخنگوی این وزارت اعلام نمود که ایالات متحده به با بی‌ثباتی که بر اثر «دستکاری بازار نفت» بروز کرده است مقابله خواهد پرداخت.

وی گفت:«دولت ترامپ با دقت فرایند تأثیرگذاری کروناویروس بر بازار نفت و نشست اوپک را پیگیری می‌کند. ایالات متحده به عنوان تولیدکننده بزرگ نفت در جهان می تواند با این بی‌ثباتی مقابله کند».

سهام نفتی پس از آنکه کشورهای عضو سازمان اوپک نتوانستند در باره تغییر پارامترهای معامله مرتبط با کاهش استخراج نفت و تمدید آن به توافق برسند که روز 31 ماه مارچ به پایان خواهد رسید، روز 9 ماه مارچ 30 درصد افت کرد.

 پیش بینی قیمت نفت در آینده نزدیک - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی قیمت نفت در آینده نزدیک

با این حال بزرگترین شاخص «داو جونز» ایالات متحده از سال 2008، شدیدترین رکود 7,79 درصد را  طی یک روز از سرگذراند. شاخص اروپایی روز 9 مارچ زیر 7-8 درصد را نشان داد.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در صفحه توئیتری خود نوشت: عربستان سعودی و روسیه درباره قیمت و حجم نفت بحث می کنند. آنها و همچنین این اخبار دروغین، دلیل فروپاشی سهام هستند.

شایان ذکر است که سقوط بازارهای جهانی در برابر زمینه عدم موفقیت مذاکرات برای تمدید توافق اوپک+ برای کاهش تولید نفت و قصد عربستان سعودی برای افزایش شدید تولید، در حال وقوع است و که با اعمال بیشترین تخفیف در طول 20 سال به مشتریان بزرگ می دهد. قیمت نفت برنت در صبح روز 9 مارچ به 31.30 دالر در هر بشکه کاهش یافت، اما تا عصر امروز تقریباً بر روی 37 دالر تنظیم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала