در صورت منصرف نشدن ترکیه از خرید اس-400، امریکا این کشور را تحریم می کند

© Sputnik / Aleksei Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر در صورت منصرف نشدن ترکیه از خرید اس-400، امریکا این کشور را تحریم می کند
در صورت منصرف نشدن ترکیه از خرید اس-400، امریکا این کشور را تحریم می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایالات متحده امریکا در ترکیه گفت، که در صورت منصرف نشدن ترکیه از خرید سامانه ضد هوایی اس-400 روسی، امریکا تحریم هایی را در برابر این کشور وضع خواهد کرد.
امریکا امیدوار است که ترکیه به دلیل اوضاع در ادلب از خرید اس-400 صرف نظر کند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا امیدوار است که ترکیه به دلیل اوضاع در ادلب از خرید اس-400 صرف نظر کند

به گزارش اسپوتنیک، دیوید ساترفیلد سفیر ایالات متحده امریکا در ترکیه گفت: ایالات متحده امریكا در صورت منصرف نشدن ترکیه از خرید سامانه ضد هوایی اس-400 روسی آمادگی دارد تحریم هایی را در برابر این کشور در آینده نه چندان دور اعمال كند.

وی گفت: اگر راه حلی برای مسئله اس-400 یافت نشود، حتی با وجود نقش پشتیبانی گرایانه ای ترکیه در ادلب و لیبیا، جایی که با اقدامات روسیه مخالفت می کند، اقدامات قانونی در آینده نه چندان دور اعمال می شود، که شامل قانون CAATSA (قانون مقابله با مخالفان امریکا از طریق تحریم ها) است، كه بر اساس این قانون تحریم های جدیدی در برابر روسیه، ایران و کوریای شمالی اعمال شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 6 مارچ اعلام کرد، که جا به جایی سامانه دفاعی اس-400 روسی در ترکیه از اپریل سال روان آغاز می شود.

یادآوری می کنیم، که در سپتامبر سال 2017 ، فدراسیون روسیه قراردادی را برای عرضه اس-400  با ترکیه امضا شده اعلام کرد، که هزینه آن 2.5 میلیارد دالر است. نخستین تحویل ها از 12 جولای 2019 آغاز شد. ایالات متحده و ناتو به طور جدی با دستیابی ای-400 توسط ترکیه مخالف هستند. در 17 جولای سال 2019 سخنگوی کاخ سفید گفت، که تصمیم ترکیه برای به دست آوردن اس-400 باعث شده است، که این کشور برای ادامه حضور در برنامه ساخت جنگنده های F-35 امریکایی (Ef-35) شرکت نداشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала