فرمانده امریکایی: قصد داریم در عراق سامانه دفاع هوایی جا به جا کنیم

© AP Photo / Alex Brandonفرمانده امریکایی: قصد داریم در عراق سامانه دفاع هوایی جا به جا کنیم
فرمانده امریکایی: قصد داریم در عراق سامانه دفاع هوایی جا به جا کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروهای امریکایی در منطقه از قصد پنتاگون برای جا به جایی سامانه دفاع هوایی در عراق خبر داد.
نگرانی جنرال مکنزی از فعالیت‌های ایران برضد امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی جنرال مکنزی از فعالیت‌های ایران برضد امریکا در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، جنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای امریکایی (سنتکام) که مسئولیت وی شامل منطقه خاور میانه است، از قصد واشنگتن برای جا به جایی سامانه دفاع هوایی در عراق خبر داده و همچنان درباره بیرون کردن نیروهای امریکایی از افغانستان گفت، که برنامه ای برای بیرون کردن همه نیروها از افغانستان نداریم.

مکنزی ضمن طرح ادعاهای اثبات‌نشده هدف از جا به جایی این سامانه راکتی را «ایجاد بازدارندگی» و «مهار ایران» توصیف کرده است.

کنت مکنزی با استناد به آنچه به گفته او یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا است ایران را به ادامه تلاش‌ها برای انجام «رفتارهای مخرب» در منطقه متهم کرد.

او گفت:- "اطلاعات ما حاکی از آن است که تمایل رژیم ایران برای ادامه فعالیت‌های مخربی که باعث تهدید جان انسان‌ها، تضعیف حاکمیت دولت‌ها و خطرآفرینی برای آزادی تردد دریایی، تجهیزات نفتی و اقتصاد جهانی می‌شود ادامه دارند".

مکنزی که فرماندهی نیروهای ارتش امریکا در منطقه غرب آسیا، بخش‌هایی از افریقا و آسیای مرکزی را بر عهده دارد در بخش دیگری از سخنانش گفت بین نیروهای القاعده و داعش در غرب افریقا همکاری وجود دارد. 

 مکنزی در ادامه به قصد پنتاگون برای بیرون کردن بخشی از نیروهای خود از افغانستان اشاره کرد و گفت، که واشنگتن هنوز برنامه‌ای برای بیرون کردن همه نیروهایش آماده نکرده است.

یادآروی می کنیم، که پیش از این هم رسانه‌های امریکا به نقل از منابعی در پنتاگون از قصد واشنگتن برای جا به جایی سامانه دفاع راکتی «پاتریوت» در برخی پایگاه‌های نظامی امریکا در عراق از جمله در پایگاه «عین‌الاسد» خبر داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала