پوتین: روابط روسیه و آمریکا 3 امتیاز دارد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روابط روسیه و آمریکا 3 امتیاز دارد
پوتین: روابط روسیه و آمریکا 3 امتیاز دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه، روابط مسکو و واشنگتن را از مجموع 5 امتیاز 3 امتیاز ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک مصاحبه اختصاصی، ارزیابی خود از روابط روسیه و ایالات متحده را بیان کرده و از کل امتیاز 5، سطح این روابط را بین 2-3 داد.

پوتین در پاسخ به درخواست ارزیابی از وضعیت کنونی روابط بین رویه و آمریکا در مقیاس پنج امتیازی تصریح کرد: «هم اکنون می توان سطح روابط روسیه و ایالات متحده را بین 2 و 3 ، البته کمی نزدیک‌تر به 3 تخمین زد.»

وی به عنوان نمونه‌ای از جنبه‌های مثبت در روابط روسیه و آمریکا،  به همکاری دو کشور در عرصه مبارزه با تروریسم و ​​همچنین رشد تجارت متقابل طی دو سال گذشته اشاره کرد.

سپاسگزاری پوتین از ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
سپاسگزاری پوتین از ترامپ

رئیس جمهوری روسیه گفت : «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مانند روس‌ها در سطح جهانی کار می کنند و به مسکو در مبارزه با تروریسم کمک می کنند. به لطف اطلاعات ایالات متحده در پایان سال 2019 ، در سن پترزبورگ دو عضو گروه تروریستی داعش دستگیر شده و از وقوع حمله تروریستی جلوگیری شد.»

وی افزود: «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مدت‌هاست که این تروریست‌ها را تحت نظر داشته و آنها را رد یابی می‌کردند و سپس اطلاعات خود را به سرویس امنیت فدرال روسیه انتقال دادند. من به رئیس جمهور (دونالد) ترامپ زنگ زده و برای انتقال این اطلاعات شخصاً از او تشکر کردم. سرویس‌های اطلاعاتی روسی چنین اطلاعاتی نداشتند.»

رئیس جمهوری روسیه درباره روابط خود با روسای جمهور آمریکا گفت که وی با دونالد ترامپ ، رئیس فعلی آمریکا یکدیگر را به نام کوچک خطاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برایش دشوار است بگوید با کدام یک از روسای جمهور آمریکا از زمان بیل کلینتون راحت‌تر بوده، گفت: «من واقعاً با همه همتایان آمریکایی رابطه سازنده‌ای داشتم. به ویژه به یاد می آوردم که با جورج بوش، جونیور (پسر)، که ریاست جمهوری ایالات متحده در سالهای 2001-2009 را به عهده داشت، روابط خوبی داشتم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала