توقف فعالیت‌های تجاری در ایتالیا به علت بیماری کرونا

© REUTERS / Flavio Lo Scalzoتوقف فعالیت‌های تجاری در ایتالیا به علت بیماری کرونا
توقف فعالیت‌های تجاری در ایتالیا به علت بیماری کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر ایتالیا پس از رشد ناگهانی در شمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از این ویروس، دستور تعطیلی همه فروشگاه‌ها در این کشور به جز دواخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی را داد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که همه فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستورانت‌ها در این کشور به جز دواخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهد شد.

شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا از مرز 12 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا از مرز 12 هزار نفر گذشت

او گفت: ما می فهمیم که باید به تدریج عمل کنیم، اما اکنون زمان آن رسیده است که یک قدم دیگر را برداریم. اکنون ما دستور بسته شدن همه فروشگاه‌ها به جز از فروشگاه‌های مواد غذایی و دواخانه‌ها را صادر می‌کنیم.

کونته که در یک سخنرانی تلویزیونی سخن می‌گفت به مردم ایتالیا وعده داد که امید خود را از دست ندهند، چراکه با وجود آنکه اکنون آمارهای مربوط به کرونا افزایشی است، تا چند هفته دیگر از شیوع آن جلوگیری خواهد شد.

ایتالیا به‌خاطر ویروس کرونا در اروپا مقام اول را دارد، براساس آخرین آمارها رسمی تاکنون 12 هزار نفر به این ویروس گرفتار شده اند و از میان 800 نفر جان باخته است. بعد از ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی نیز با سرعت در حال ثبت مواردی از ابتلا به ویروس کرونا هستند؛ از جمله اسپانیا که بیشترین میزان تلفات را پس از ایتالیا به خود اختصاص داده‌ است. در این کشور تاکنون 54 نفر جان باخته‌اند و 2 هزار و 262 نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала