تولیدکنندگان نفت در امریکا، عربستان و روسیه را به بازارشکنی متهم کردند

© AP Photo / Matthew Brownتولیدکنندگان نفت در امریکا، عربستان و روسیه را به بازارشکنی متهم کردند
تولیدکنندگان نفت در امریکا، عربستان و روسیه را به بازارشکنی متهم کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحاد تولیدکنندگان نفت در امریکا به این باور استند که گویا عربستان سعودی و روسیه در حال بهر‌گیری از بیماری همه‌گیر، تلاش دارند در صنعت امریکا متمرکز شوند و آن را بین ببرند.

به گزارش اسپوتنیک، هارولد هم رئیس «کانتیننتال ریسورسز» شرکت فعال در صنعت نفت و گاز و مشاور سابق رئیس‌جمهور امریکا در امور انرژی روز چهارشنبه در مصاحبۀ که با کانال تلویزیونی فاکس داشت، گفت که اتحاد تولیدکنندگان نفت در امریکا در نظر دارد تحقیقاتی را انجام دهد تا مشخص شود آیا عربستان سعودی، روسیه و چندین کشور دیگر در حال بازارشکنی قیمت نفت در بازار رقابت با امریکا هستند یا خیر.

عراق و کویت هم قیمت فروش نفت خود را کاهش دادند - اسپوتنیک افغانستان
عراق و کویت هم قیمت فروش نفت خود را کاهش دادند

به گفته وی، «سعوی‌ها با روسیه تیمی را تشکیل داده تا بازار را با نفت پر کنند و این یک حمله مستقیم به تولیدکنندگان نفت در امریکا است».

او که اخیراً با هیئت مدیره اتحاد تولیدکنندگان نفت گفتگو کرده است (بیش از 10 تولیدکننده نفت و گاز طبیعی امریکا شامل این اتحاد است) او گفت: ما قبلاً به این مسئله غلبه کرده‌ایم بنابراین وقت را بیهوده به هدر نمی‌دهیم.

هم گفت: آنها [عربستان سعودی و روسیه] در حال بهره‌گیری از بیماری همه‌گیر (کرونا ویروس) استند و تمام قدرت خود را روی صنعت ما متمرکز کرده اند و می‌خواهند آنرا از بین ببرند.

او اضافه کرد: این اتفاق نمی‌افتد. ما اقدامات خاص علیه آنها انجام خواهیم داد و تحقیقات مان را در مورد بازارشکنی این دو کشور و شماری دیگر از کشورها انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوال که چه مدت تولیدکنندگان نفت در امریکا می‌توانند سطح فعلی قیمت نفت را حفظ کنند و بدهی‌های زیادی دارند؟ هم گفت: صدمه غیرقابل انکار به صنعت وارد شده است و آنها [عربستان سعودی و روسیه] این را خوب می‌دانند.

در تاریخ 6 مارچ سال روان، وزیران اوپک پلاس نتوانستند درباره کاهش تولید نفت خام به نتیجه برسند. اوپک پیشنهاد کرد تا پایان سال جاری 1.5 میلیون بشکه در روز تولید نفت کاهش یابد، اما روسیه با این کار موافق نبود. از ماه اپریل تمام محدودیت های تولید برداشته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала