چین با واکنش جدی امریکا را محکوم کرد

© AFP 2023 / StringerКитайские медики в инфекционном отделении больницы города Ухань
Китайские медики в инфекционном отделении больницы города Ухань - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین انتقاد برخی مقامات امریکا از تلاش های چین برای کنترل شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «امیدواریم برخی مقامات امریکا در این مقطع به جای انتقاد از چین، تلاش های خود را بر مقابله با بیماری و سوق دادن همکاری بین المللی متمرکز کنند».

طبق گزارش ایرنا  «گنگ شوانگ» روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در چین افزو: «امریکا نباید مسئولیت شیوع ویروس کرونا را به گردن چین بیاندازند و تلاش های مردم چین برای کنترل مرض را بدنام کند. این کار غیراخلاقی و غیرمسئولانه است و به تعداد مریضان در امریکا نیز کمکی نمی کند».

تطبیقات نظامی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا مانع تطبیقات نظامی امریکا و اروپا خواهد شد

این مقام چینی در پاسخ به اظهارات «روبرت اوبرایان» دستیار امنیت ملی رئیس جمهوری امریکا که گفته بود «چین در ابتدای شیوع بیماری برخورد درستی نداشت، اما امریکا خوب کار می کند» تصریح کرد: این موضوع مورد تائید جامعه جهانی است که چین بسیار زود عامل مرض زا را تشخیص کرد و به موقع توالی جینتیک ویروس را با سازمان صحت جهانی و دیگر کشورها از جمله امریکا به اشتراک گذاشت و سفر 9 روزه متخصصان سازمان صحت جهانی از جمله کارشناسان امریکایی به چین را ترتیب داد.

وی ادامه داد: به خاطر تلاش های مردم چین در کنترل مرض و فداکاری آنها است که از گسترش سریع بیماری به خارج جلوگیری و زمان کافی برای آمادگی برای مقابله با این بیماری به دیگر کشورها داده شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه افزود: مبارزه چین با کرونا بخش مهمی از نبرد مهار و پیشگیری از این بیماری در سراسر جهان است چین برای پیروزی در مبارزه با ویروس کرونا در سراسر جهان سهم مهمی ادا کرده است پیکن در گام بعدی تمایل دارد ضمن مهار و پیشگیری از کرونا در خاک خود، سهمی در مبارزه جهانی با این ویروس ادا کند.

با افزایش موارد ابتلا به کرونا اوضاع در امریکا بدتر خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان
با افزایش موارد ابتلا به کرونا اوضاع در امریکا بدتر خواهد شد

گنگ شوانگ با اشاره به اینکه چین همسو با جامعه جهانی پنج اقدام را در مبارزه با کرونا انجام داده است افزود: تقویت مبادلات و هماهنگی با سازمان صحت جهانی و جامعه جهانی، اشتراک و تبادل تجربه در مقابله با کرونا با کشورهای مختلف جهان، اعزام گروه های تخصصی طبی به کشورهای نیازمند، فراهم کردن حمایت مالی و تجهیزاتی برای محافظت از کرونا برای جامعه جهانی و تقویت همکاری علمی و تخنیکی با طرف های مختلف از جمله این اقدامات است.

او با اشاره به اینکه چین به «ارتباط و همکاری نزدیک با جامعه جهانی» ادامه خواهد داد و فعالانه در اجرای این پنج اقدام مهم گام بر می دارد افزود: چین همراه با کشورهای دیگر برای پیروزی نهایی جهان در مبارزه با کرونا، تلاش خواهد کرد و همراه با طرف های مختلف در این روند ساخت جامعه بشر با سرنوشت مشترک را پیش خواهد برد.

ویروس کرونا که حدود دو ماه پیش برای نخستین بار در ووهان واقع در مرکز چین شیوع یافت تا کنون افزون بر 110 کشور و منطقه را درگیر کرده و باعث ابتلای حدود 130 هزار تن و مرگ 4750 تن شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала