کانون احتمالی بحران مالی جهان

© REUTERS / Marzio Tonioloکانون احتمالی بحران مالی جهان
کانون احتمالی بحران مالی جهان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر گسترش نوع جدید ویروس کرونا منجر به یک بحران مالی جهانی شود، کانون آن در بخش بانکی ایتالیا خواهد بود.
زوجی که 60 سال با هم زندگی کردند در یک روز در اثر ویروس کرونا جان سپردند - اسپوتنیک افغانستان
زوجی که 60 سال با هم زندگی کردند در یک روز در اثر ویروس کرونا جان سپردند

به گزارش اسپوتنیک، دیوید لینچ تحلیلگر اقتصادی روزنامه واشنگتن پست درباره کانون احتمالی بحران مالی جهان به خاطر گسترش ویروس کرونا توضیح داد.

وی به قطع کارهای بازرگانی در این کشور جلب توجه کرده و بر این باور است، که آینده هشتمین اقتصاد بزرگ جهان به استقامت سیستم بانکی آن بستگی دارد که مدت هاست یکی از ضعیف ترین ها در اروپا به شمار می آید.

روزنامه نگار امریکایی تأکید می کند، که ممکن است موسسات و اشخاص، بدون پول مانده و نتوانند وام های خود را پس داده و نرخ بهره آنها را پرداخت کنند.

مشکلی دیگر این است که سرمایه گذاران از اقدامات پر هزینه ضد بحرانی رم وحشت دارند و ممکن است ارزش اوراق قرضه دولتی که بیشتر دارایی های بانکی را تشکیل می دهند، کاهش یابد. این به نوبه خود می تواند ذخایر بانک ها را کاهش داده و وام دهی آنها را محدود کند ، که منجر به کندتر بیشتر رشد اقتصاد یخواهد شد.

علاوه بر این ، بانک های ایتالیایی نزدیک به یک چهارم بدهی عمومی ممتاز این کشور 2.4 تریلیون دالر دارند، که سرنوشت موسسات مالی ایتالیا و دولت را به گونه ای پیوند می دهد که این امر در صورت کاهش شدید منجر به بی ثباتی شود.

 نویسنده مقاله واشنگتن پست بر این باور است، که ممکن مقام های ایتالیایی نتوانند بحران ناگهانی بانکی  در این کشور را رفع کنند.

یادآوری می کنیم، که سازمان بهداشت جهان به تاریخ 11 ماه مارچ سال روان میلادی بیماری کرونا را همه گیر اعلام کرد. تا اکنون بیش از 125 هزار نفر در بیش از 110 کشور جهان به این بیماری مبتلا شده است و بیشتر آنها تا اکنون بهبود یافته است و بیش از 4 هزار نفر تا اکنون در اثر این بیماری جان باخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала