آزمایش واکسن کروناویروس در امریکا

© Sputnik / Kirill Bragaساخت واکسن ایدز
ساخت واکسن ایدز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عنقریب اولین واکسن تجربوی کروناویروس بر مریضان داوطلب آزمایش می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، عنقریب مؤسسه تحقیقات صحی قیصر پرمننته سیاتل واشنگتن، واکسن آزمایشی ضد کروناویروس را بر اولین عضو داوطلب تجربه می نماید.

مدارس دینی بخاطر جلوگیری از گسترش کروناویروس تعطیل شد - اسپوتنیک افغانستان
مدارس دینی بخاطر جلوگیری از گسترش کروناویروس تعطیل شد

شرکت بیوتکنالوژی Moderna Inc، با مشارکت مؤسسات صحی ملی NIH ایالات متحده، واکسن به نام mRNA-1273 را ایجاد نموده اند که قصد دارند بر 45 مرد سالم بین سن 18 - 55 آزمایش نمایند. در مرحله اول آزمایش، محققین ایمنی واکسن برای انسان را ارزیابی می کنند. در این مرحله خطری از انقباض ویروس SARS-Cov-2 وجود ندارد.

نمایندگان سازمان صحت عامه در ایالات متحده زمان آزمایش کامل واکسن را پیشبینی نموده اند. برای تأیید ویژگی های ایمنی و محافظ ادویه، از یک تا یک و نیم سال طول خواهد کشید. آزمایش به هزاران نفر نیاز دارد. علیرغم دامنه کار آینده، محققین این اقدام را بسیار خوش بینانه می دانند.

واکسن mRNA-1273 تنها راه معالجه نیست. مراکز تحقیقاتی در سرتاسر جهان نیز به مبارزه علیه کروناویروس آغاز نموده اند. یکی از گزینه های دیگر ایجاد واکسن "مؤقتی" است که از بروز این بیماری به مدت 1-2 ماه جلوگیری می کند و به این شکل دانشمندان مدت زمان بیشتری را برای توسعه حفاظت طولانی تر به دست می آورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала