امکانات محدود پنتاگون و ترس آن از کرونا ویروس

عضو شوید
در پهلوی نگرانی‌ها مبنی بر میزان شیوع بالای ویروس کرونا در آمریکا ، پنتاگون نیز اعلام کرد که امکانات وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با کرونا ویروس محدود است.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان رات هافمن نماینده  پنتاگون  اعلام کرد که وزارت دفاع آمریكا فقط منابع محدودی برای كمك به مقامات غیرنظامی در مبارزه با کرونا ویروس در اختیار دارد دارد.

هافمن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که وزارت دفاع فقط  36 بیمارستان دارد که بستر های آن از 50-30 بار کمتر از بیمارستان های معمولی است.

وی در ادامه گفت:«اکثر پزشکان برای وظایف نظامی آموزش دیده‌اند و بخوبی از عهده درمان آسیب‌ها و جراحات برمی‌آیند. در بیمارستان های وزارت دفاع، پزشکان با بیماران جوان سروکار دارند. ما از بیمارستان های صحرایی نیز برخورداریم که قبل از هرچیز برای درمان جراحات در شرایط جنگ  درنظر گرفته شده‌اند.

  جنگ تبلیغاتی چین و آمریکا برسر گسترش ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
جنگ تبلیغاتی چین و آمریکا برسر گسترش ویروس کرونا

دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور عمومی پیش ازاین نیز گفته بود که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و معاونش به لحاظ فیزیکی از یکدیگر جدا خواهند بود.

در حال حاضر، 37 فرد مبتلا به کرونا در وزارت دفاع آمریکا شناسایی شده‌اند.

وی در مورد نوع تعامل مقامات پنتاگون و کارکنان آن‌ها گفت: تعامل فقط از طریق تله‌ کنفرانس امکان پذیر خواهد بود.

هافمن در ادامه با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای افرادی که وارد دفتر وزیر می‌شوند ادامه داد: ما کسانی را که وارد دفتر وزیر می‌شوند تحت نظر می‌گیریم و شمار کسانی را که به آن‌ها دسترسی خواهند داشت محدود می‌کنیم.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده در آمریکا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از 3800 و تعداد فوت شدگان به 69 تن رسیده و 73 تن نیز بهبود یافته‌اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که در آغاز این بحران، خطر همه‌گیری ویروس کرونا را ناچیز خوانده بود، پس از آنکه مشخص شد کشورش تجهیزات کافی برای تشخیص مبتلایان به کرونا و درمان آن در اختیار ندارد، با انتقادهای گسترده مواجه و سرانجام مجبور شد در آمریکا وضع اضطراری اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала