توضیح سازمان بهداشت جهانی درباره تفاوت کرونا از سارس و مرس

© REUTERS / Denis Balibouseتوضیح سازمان بهداشت جهانی درباره تفاوت کرونا از سارس و مرس
توضیح سازمان بهداشت جهانی درباره تفاوت کرونا از سارس و مرس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در روسیه، درباره تفاوت نوع جدید کرونا ویروس کووید-۱۹ و نشانگان تنفسی حاد (سارس) و نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) توضیحات داد.
سازمان بهداشت جهان: سوریه دور از کرونا ویروس است - اسپوتنیک افغانستان
سازمان بهداشت جهان: سوریه دور از کرونا ویروس است

به گزارش اسپوتنیک، ملیتا ووینوویچ رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در روسیه، درباره تفاوت نوع جدید کرونا ویروس کووید-۱۹ و اپیدمی سارس در سال های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ و سندرم تنفسی مرس در خاورمیانه صحبت کرد که گسترش آن در سال ۲۰۱۵ رخ داد.

ویروس سارس چنین رفتاری (درجه توانایی فشار یک میکروارگانیسم یا ویروس برای آلوده کردن بدن و امکان انتقال از فرد به فرد دیگر را نداشت)؛ سارس برای کادر پزشکی بسیار خطرناک بود. سارس بلافاصله شکست خورد، بدلیل علامت سینه بغل شدیدی روی داده، فرد بلافاصله می فهمید که به شدت بیمار است و به درمانگاه می رفت. اما ۸۰ درصد مردم نمی فهمند که آنها به بیماری کرونا مبتلا هستند.

به گفته وی، مردم غالباً درک نمی کنند که می توانند به ویروس جدید مبتلا شوند. کرونا ویروس جدید به سرعت منتقل می شود و باعث بیماری خفیف می شود. برای زنده ماندن ویروس، نیازی به کشتن میزبان نیست، ویروس می خواهد به فرد دیگری منتقل شود.

رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در روسیه افزود: در حال حاضر مشخص نیست که ویروس جدید چگونه گسترش می یابد، بنابراین در حال حاضر هیچ کسی نمی تواند پیش بینی کند.

ووینوویچ همچنین خاطرنشان كرد: از كسانی كه به كرونا ویروس جدید مبتلا شده اند، در ۸۱ درصد از بیماران به عنوان یک بیماری خفیف پدیدار می گردد. در کسانی که عطسه می کنند، سرفه می کنند، تب و ضعف غیر قابل درک داشتند و پس از آن بهبود یافتند و حتی متوجه نشدند که آنها به ویروس جدید آلوده شده اند. ۱۴ درصد از بیماران دارای وضعیت بیماری جدی هستند، اینها کسانی هستند که به درمانگاه مراجعه می کنند، آنها ذات الریه یا سندرم سمی دیگر دارند و ۵ درصد دیگر نیز بیماران حساس هستند که به مراقبت های ویژه نیازمند هستند.

وی افزود: براساس این داده ها، تقریباً ۲۰۰ بیمار به مدت دو تا چهار هفته از هزار بیمار به تخت درمانگاه نیاز دارند، اما سیستم مراقبت های بهداشتی نیز باید با سایر چالش ها مقابله کند.

یادآوری می کنیم، که در ۱۱ مارچ، سازمان بهداشت جهانی گسترش بیماری کرونا ویروس جدید با نام کووید-۱۹ را به عنوان بیماری همه گیر اعلام کرد. بیش از ۱۶۰ هزار نفر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان در حال حاضر آلوده هستند، بیشتر بیماران بهبود یافته اند، اما بیش از ۶ هزار نفر نیز جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала